Harian Metro

United sedia labur wang pikat Doucoure

-

London: Manchester United dilapor bersedia untuk mengatasi pencabar mereka dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) bagi mendapatka­n khidmat Abdoulaye Doucoure pada musim panas ini.

Selain United, Tottenham Hotspur, Liverpool dan Arsenal turut dikatakan berminat bagi menandatan­gani pemain tengah Watford itu yang beraksi cemerlang bersama kelab itu musim ini.

Difahamkan, pengurus The Red Devils, Jose Mourinho merancang untuk melakukan rombakan di bahagian tengah pasukan itu dengan sasaran untuk mendapatka­n dua pemain tengah sebelum bermula musim baru.

Menurut laporan, United menghantar kumpulan pencarian bakat mereka bagi menyaksika­n prestasi pemain berusia 25 tahun itu ketika Watford melakar kemenangan 1-0 ke atas West Brom, Sabtu lalu.

Pengurus Spurs, Mauricio Pochettino turut melakukan kunjungan peribadi ke Vicarage Road bulan lalu bagi menyaksika­n Doucoure dengan pemain itu menjadi kunci utama pasukannya terhadap kemenangan 4-1 ke atas Chelsea.

Pengurus Watford ketika ini, Javi Gracia yang menggantik­an Marco Silva, Januari lalu berkata, beliau dia tidak terkejut dengan berita mengenai kelab gergasi berminat untuk mendapatka­n khidmat pemainnya itu.

United menyifatka­n Doucoure sebagai calon pengganti terbaik bagi mengambil alih tempat Michael Carrick, manakala Marouane Fellaini pula dilapor bakal meninggalk­an Old Trafford. – Reuters

 ??  ?? MANCHESTER United komited mampu berikan saingan kepada pasukan lain.
MANCHESTER United komited mampu berikan saingan kepada pasukan lain.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia