Harian Metro

Bayern hampiri kejuaraan keenam

-

Juara-Juara yang kurang cemerlang.

Kekalahan 1-2 kepada Madrid di laman sendiri menyebabka­n mereka tersingkir buat kali kedua berturut-turut pada aksi 16 pasukan terakhir dan sudah pasti menjejaska­n peluang jurulatih dari Sepanyol, Unai

Emery untuk kekal di kelab itu musim depan.

Emery yang diejek segelintir penyokong tuan rumah, perlu melakukan sesuatu apabila PSG kehilangan penyerang terbanyakn­ya Edinson Cavani akibat penggantun­gan dan Neymar yang cedera.

“Semua orang tahu kami kecewa, kami mengecewak­an penyokong tapi kami cuba bangkit sekali lagi,” kata Mbappe.

“Satu perlawanan belum mampu membuatkan kami melupakan segala-galanya. Memang sukar menerima apa yang berlaku tapi kami pemain profesiona­l, jadi kami perlu lupakan dan teruskan kehidupan.” - AFP Berlin: Robert Lewandowsk­i mencipta hatrik ketika Bayern Munich membaham Hamburg 6-0 dalam aksi Bundesliga, awal pagi semalam.

Kemenangan itu memastikan Bayern semakin menghampir­i kejuaraan keenam berturut-turut dan menambahka­n lagi sengsara Hamburg yang kini tidak menang dalam 13 perlawanan.

“Kami beraksi amat baik hari ini. Prestasi dan keputusan perlawanan sangat

(gambar)

penting buat kami,” kata pengurus Bayern, Jupp Heynckes yang akan membawa kelabnya ke Besiktas untuk aksi peringkat kedua 16 pasukan terakhir Liga Juara-Juara pertengaha­n minggu ini.

Dengan tinggal lapan perlawanan lagi, Bayern sukar dicabar di puncak dengan 20 mata mengatasi pesaing terdekat, Schalke yang menang 1-0 mengatasi Mainz, kelmarin.

“Tak kisah sama ada 10, 15 atau 20 mata. Yang penting kami perlu terus kekalkan momentum dalam Bundesliga, ” kata Arjen Robben. “Kami tak boleh hanya fokus Liga Juara-Juara.”

Bayern kerap menang besar ke atas Hamburg di Arena Allianz sejak beberapa tahun lalu dan hanya memerlukan kurang lapan minit untuk menggegar kubu lawan. AFP

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia