Harian Metro

Shahrizat lawat Balai Berita NSTP Marah ajak kahwin

- Ayusliza Azizan cnews@nstp.com.my

Kuala Lumpur: Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil meluangkan masa melawat Balai Berita, The New Straits Times Press (M) Bhd (NSTP), di sini, semalam.

Lawatan itu bertujuan meninjau operasi integrasi editorial dan kandungan tiga akhbar Kumpulan NSTP New Straits Times (NST), Berita Harian (BH) dan Harian Metro (HM) serta produk digital lain.

NSTP menjadi syarikat penerbitan pertama memperkena­lkan

Seorang wanita warganegar­a Indonesia maut dipercayai akibat ditikam bertubi-tubi selepas mengajak teman lelaki yang baru dikenali tujuh bulan lalu untuk berkahwin di pangsapuri di Bukit Jelutong, di sini, Sabtu lalu.

Dalam kejadian jam 8.25 malam, mayat mangsa yang berusia 38 tahun ditemui dengan 28 kesan tikaman di leher, tengkuk, perut dan belakang badannya.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharuddin Mat Taib berkata, mangsa ditemui dalam keadaan telentang dan berlumuran darah oleh jirannya yang kebetulan konsep integrasi berita sejak 1 Februari lalu dengan matlamat mengukuhka­n kedudukan NSTP sebagai pembekal berita dan kandungan pilihan dalam menghadapi persekitar­an perniagaan yang mencabar.

Hadir mengiringi Shahrizat, Penolong Bendahari Wanita UMNO, Datuk Nor Azita Abdul Rahman, Ketua Penerangan, Datuk Rosni Zahari dan Setiausaha Kerja, Noorhaiza Mariena.

Shahrizat dan rombongan melalui rumah sewa mangsa.

“Mangsa yang bekerja sebagai pembantu kantin di sebuah sekolah di Shah Alam ditikam menggunaka­n pisau dapur yang turut ditemui di tempat kejadian.

“Siasatan awal mendapati berlaku pergelutan antara mangsa dan teman lelakinya sebelum kejadian.

“Polis bagaimanap­un berjaya menahan lelaki tempatan berusia 40 tahun meluangkan masa lebih dua jam beramah mesra dengan barisan pengurusan tertinggi NSTP diketuai Ketua Pegawai Eksekutif, Datuk Seri Abdul Jalil Hamid.

Turut hadir, Ketua Pengarang NSTP, Datuk Yushaimi Maulud Yahaya, Pengarang Eksekutif Kanan Integrasi, Saidon Idris, Pengarang Eksekutif BH, Datuk Ahmad Zaini Kamaruzama­n, Pengarang Eksekutif NST, Muzli Md Zin dan Pengarang Eksekutif HM, Tuan Mohd Asri Tuan Hussein.

>>NSTP syarikat penerbitan pertama perkenal konsep integrasi berita 1 Februari lalu

 Lelaki tikam teman wanita warga Indonesia bertubi-tubi 28 kali

yang juga teman lelaki mangsa dua jam selepas menerima laporan di Seksyen 13 Shah Alam,” katanya di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Shah Alam, di sini, semalam.

Menurutnya, suspek yang bekerja sebagai kontraktor pendawaian elektrik itu difahamkan mempunyai masalah mental, tetapi pihaknya masih menunggu pengesahan daripada pihak hospital.

Beliau berkata, suspek ditahan reman sehingga 17 Mac ini bagi membantu siasatan kes mengikut Seksyen 302 kanun keseksaan kerana membunuh.

Dalam perkembang­an lain, empat lelaki berusia antara 28 hingga 38 tahun ditahan dalam tiga serbuan di premis yang menjual minuman keras tanpa lesen, semalam.

Baharuddin berkata, semua yang ditahan pekerja tiga premis berkenaan yang terdiri daripada tiga warganegar­a Myanmar dan seorang rakyat tempatan.

“Serbuan berkenaan dilakukan di dua premis di Sri Muda, Seksyen 27 dan di sebuah kedai serbaneka di Taman Alam Megah bermula jam 5 petang.

“Dalam serbuan berkenaan, polis merampas 222 tin minuman keras dan 723 botol minuman keras yang bernilai RM30,000,” katanya.

 ??  ?? ABDUL Jalil (dua kiri) bersama Shahrizat (dua dari kanan), Saidon (kiri) dan Yushaimi (tiga dari kiri) di Balai Berita NSTP, Bangsar, semalam.
ABDUL Jalil (dua kiri) bersama Shahrizat (dua dari kanan), Saidon (kiri) dan Yushaimi (tiga dari kiri) di Balai Berita NSTP, Bangsar, semalam.
 ?? Baharuddin Mat Taib ?? Mangsa yang bekerja sebagai pembantu kantin di sebuah sekolah di Shah Alam ditikam menggunaka­n pisau dapur yang turut ditemui di tempat kejadian”
Baharuddin Mat Taib Mangsa yang bekerja sebagai pembantu kantin di sebuah sekolah di Shah Alam ditikam menggunaka­n pisau dapur yang turut ditemui di tempat kejadian”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia