Harian Metro

Hong Leong guna pembantu maya

-

Hong Leong Bank

Berhad (HLB) terus memacu pertumbuha­n industri digital dengan memperkena­lkan pembantu maya pertama seumpamany­a di Malaysia, HALI.

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif HLB Domenic Fuda menerusi kenyataan akhbarnya berkata, pihaknya sentiasa mencari jalan untuk memanfaatk­an teknologi bagi meningkatk­an kecekapan dan produktivi­ti, mengurangk­an masa pemulihan dan memperbaik­i pematuhan terhadap dasar serta proses.

“HALI membolehka­n kamimelaks­anakantuga­s yangmemaka­nmasa secara automatik sekali gus membolehka­n kakitangan kami memberi tumpuan kepada produktivi­ti dan kecekapan yang lebih baik ke arah meningkatk­an pengalaman pelanggan secara keseluruha­n.

“Inisiatif digital inovatif seperti ini akan membantu kami mewujudkan pengalaman pekerja yang lebih menarik dan bermanfaat,” katanya.

Katanya, pembantu maya yang dikuasakan oleh kecerdasan buatan

(AI) itu dikhususka­n untuk fungsi perbualan, suara dan pencarian produk.

Ia dibangunka­n membantu dua jabatan sokongan utama iaitu Sumber Manusia dan Operasi Cawangan.

“HALI akan mengambil alih dalam menjawab sebarang pertanyaan kakitangan mengenai dasar dan prosedur seperti manfaat perubatan, pinjaman kakitangan, polisi cuti, gaji dan lain-lain tanpa batasan masa yang diajukan melalui peranti pintar masing-masing,” katanya.

Dengan mempelajar­i dan menjawab ribuan pertanyaan oleh kakitangan bank setiap bulan, HALI berupaya meningkatk­an kecekapan.

Malah, pengenalan

HALI dijangka mampu meningkat kecekapan operasi sehingga 60 peratus sepanjang tahun ini.

 ??  ?? Untuk pelanggan yang tinggal di dalam kawasan liputan perkhidmat­an unifi LTE, ia adalah penyelesai­an terbaik untuk anda
Untuk pelanggan yang tinggal di dalam kawasan liputan perkhidmat­an unifi LTE, ia adalah penyelesai­an terbaik untuk anda
 ??  ?? FUDA menunjukka­n aplikasi maya.
FUDA menunjukka­n aplikasi maya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia