Harian Metro

Olah resipi dengan sos

-

Pertanding­an memasak pilih jaguh dapur melalui pemenang mingguan diadakan

finalis perlu menyediaka­n hidangan berdasarka­n resipi yang dihantar untuk dinilai juri bagi memasuki peringkat akhir.

Untuk peringkat akhir kreativiti peserta akan diuji apabila mereka perlu menghasilk­an resipi istimewa masingmasi­ng secara spontan menggunaka­n 'bahan rahsia' yang disediakan ketika itu.

Pemenang utama Jaguh Dapur bakal membawa pulang wang tunai RM10,000 bersama trofi, bekalan produk Kimball untuk satu tahun dan peluang menyumbang resipi sendiri di seksyen Hati, Harian Metro.

Tempat kedua Jaguh Dapur pula berpeluang memenangi wang tunai RM5,000 bersama trofi dan bekalan produk Kimball untuk tiga bulan. Manakala hadiah tempat ketiga merangkumi RM3,000 dan trofi serta bekalan produk Kimball untuk satu bulan.

Hadiah tempat keempat dan kelima berupa wang tunai RM500 dan hamper Kimball. Sementara hadiah mingguan adalah baucar tunai RM200 dan hamper Kimball, setiap seorang.

Pertanding­an Jaguh Dapur terbuka kepada semua jurumasak amatur warganegar­a Malaysia yang berumur 18 tahun dan ke atas.

Mereka yang memiliki kelayakan tertier atau profesiona­l, pernah bekerja di dapur, restoran, kafe atau kantin, tenaga pengajar kelas masakan atau pengusaha makanan dan minuman (F&B) tidak dibenarkan untuk menyertai pertanding­an ini.

 ??  ?? DARI kiri, Husain bersama Chua, Cef Norzailina, Cef Fikree dan Lee ketika pemilihan pemenang Jaguh Dapur.
DARI kiri, Husain bersama Chua, Cef Norzailina, Cef Fikree dan Lee ketika pemilihan pemenang Jaguh Dapur.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia