Harian Metro

Kisah Hani bersambung Selasa ini

-

Saksikan kesinambun­gan kisah Hani dalam Cinta Nasi Ambeng 2 mulai 24 April ini menerusi slot Bidadari, jam 3.05 petang siaran TV1.

Kisah menarik 13 episod ini menampilka­n lakonan hebat

Erwin Dawson dan barisan pelakon terdahulu seperti Cristina Suzanne, Alif Hadi, Haeryanto Hassan dan Liza Abdullah.

Kali ini kisah bermula dengan kemasukan pelajar baru kacukan Melayu Jawa-Perancis ke sekolah Hani. Hani dan Farah memulakan rutin harian pengajian tingkatan enam. Hani mencemuh Adam kerana pada pandangann­ya, lelaki itu sombong.

Adam mengingatk­an Hani kepada Remy, bekas kekasihnya yang berhijrah ke Paris untuk melanjutka­n pengajian. Disebabkan salah faham, Hani mencabut nombor pendaftara­n motosikal Adam.

Guru kelas memberi tugasan kumpulan. Hani dan Adam tersenarai dalam kumpulan sama. Hani tidak suka perangai Adam yang enggan memberikan kerjasama. Dia mengadu sikap Adam kepada Farah.

Adam menyiapkan tugasan kumpulan sendirian tanpa bantuan Hani. Hani cuba mengucapka­n terima kasih tetapi ketika itu Adam terburu-buru dan tidak dapat melayan Hani. Keadaan itu membuatkan Hani semakin bencikan Adam.

Adam mengikut Faiz dan Johan ke laut mengutip mentarang. Adam mula terkenangk­an zaman kanak-kanaknya ketika bersama Hani. Mereka pernah memancing bersama-sama.

Suatu hari, Hani mendapat tahu bahawa Remy mempunyai kekasih hati. Dia sangat kecewa danPEmNuGl­AaCARA menyendiri. Adam yang risUasutak­zanh keadaan Hani menasihati­nya agar melupakan perkara itu dan menumpukan perhatian pada pelajaran.

Hani kembali bersemanga­t. Dia cuba menyelesai­kan tugasan kumpulan dengan baik. aNggaaimji, anapun, Hani sebenarnya

membalas dendam perbuatan Remy terhadapny­a.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia