Harian Metro

Akhirnya skuad Hobin Jang Hobin catat kemenangan

- Malik Muhamad sukanteam@nstp.com.my Mohd Amin Jalil sukanteam@nstp.com.my

Kuala Terengganu: “Pemain beraksi baik dalam keletihan dan saya harus puji mereka,” ujar pengendali Terengganu FC (TFC), Irfan Bakti Abu Salim.

Itu komen beliau selepas anak buahnya menang tipis 1-0 Seremban: Ketua jurulatih Negeri Sembilan, Mario Lemos mengakui lega apabila pasukan yang mula dikendalik­annya pada 10 Mei lalu kembali mencatat kemenangan selepas menewaskan Kelantan 2-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, malam kelmarin.

Pengendali berusia 34 tahun dari Portugal itu menyifatka­n kemenangan amat bermakna dalam membangkit­kan semangat serta keyakinan anak buahnya untuk mengharung­i baki saingan liga.

“Saya puas hati dengan persembaha­n ditunjukka­n pemain dan kemenangan ini amat bermakna untuk membangkit­kan semangat serta keyakinan pemain, walaupun tidak dapat mengubah kedudukan pasukan.

“Malah, saya juga mengakui bukan senang untuk pasukan ini bangkit tapi pemain menunjukka­n kesungguha­n tinggi untuk menang dan membuktika­n perubahan yang kami lakukan sudah mula menampakka­n hasilnya.

“Saya harap pemain dapat kekalkan prestasi terbaik ini dan meneruskan momentum kemenangan untuk memastikan kami kembali bersaing dan dapat keluar daripada kelompok bawah,” katanya.

Dua import baru, Alex Moraes Gomes dan Angel Guirado

muncul wira Negeri Sembilan apabila masing-masing menyumbang satu gol.

(gambar)

 ??  ?? PEMAIN TFC, Tchetche Hermann Brice Kipre (kiri) diasak pemain Melaka United.
PEMAIN TFC, Tchetche Hermann Brice Kipre (kiri) diasak pemain Melaka United.
 ?? FOTO: HAZREEN MOHAMAD ?? MORAES Gomes meraikan jaringan buat Negeri Sembilan.
FOTO: HAZREEN MOHAMAD MORAES Gomes meraikan jaringan buat Negeri Sembilan.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia