Harian Metro

SANTUNI warga emas

- Nor ‘Asyikin Mat Hayin asyikin.mat@hmetro.com.my

Watsons Malaysia menerusi tanggungja­wab sosial korporatny­a (CSR) mengadakan Kempen #MisiIkhlas­Aidilfitri sempena perayaan Aidilfitri yang bakal disambut tidak lama lagi.

Kempen yang bermula 15 Mei hingga 2 Julai ini adalah tanda keprihatin­an syarikat peruncit produk kecantikan dan kesihatan itu terhadap golongan kurang bernasib baik.

Watsons Malaysia memilih untuk bekerjasam­a dengan Pusat Penjagaan dan Pendidikan Warga Emas Darul Insyirah, Bangi, Selangor bagi menjayakan kempen yang julung kalinya diadakan.

Pusat berkenaan menjadi tempat tinggal dan penjagaan kepada 60 warga emas wanita.

Kempen itu menggalakk­an sesiapa saja berkongsi misi mereka di media sosial seperti Facebook atau Instagram) berserta #MisiIkhlas­Aidilfitri dan #WatsonsMal­aysia.

Pengurus Besar

Watsons Malaysia Caryn

Loh berkata, menerusi kempen itu Watsons

Malaysia kemudianny­a mendermaka­n 200 mata ganjaran (bersamaan RM1)

Kempen #MisiIkhlas­Aidilfitri diadakan15 Mei

hingga 2 Julai

mengimbau kembali kisah lucu sepanjang zaman persekolah­an dulu.

“Kami merasakan pertemuan ini menjadikan hubungan yang terputus sekian lama kembali terjalin erat,” katanya.

Beliau berkata, pertemuan itu bukan sekadar berseronok semata-mata kerana pada masa sama turut mengadakan kutipan sumbangan wang untuk kepada pusat jagaan terbabit bagi setiap tanda pagar.

“Pada akhir kempen nanti, pusat ini boleh menebus semua jumlah mata terkumpul dalam nilai tunai untuk membeli produk di Watsons Malaysia.

“Langkah ini dapat membantu meringanka­n beban dan mengurangk­an kos perbelanja­an pusat berkenaan,” katanya ketika berucap pada majlis terbabit. pembanguna­n sekolah.

“Kita mengambil masa setahun untuk membuat perancanga­n program termasuk menjejaki semula bekas pelajar menerusi media sosial.

Beliau berkata, kempen itu juga membawa mesej yang mengingatk­an anak muda supaya menghargai warga emas di samping membuat kebaikan dengan ikhlas.

Selain itu, Watsons Malaysia turut menayangka­n filem pendek Misi Ikhlas Aidilfitri yang memaparkan kepentinga­n bersikap baik dan ikhlas terhadap diri sendiri serta orang lain.

Pada akhir kempen nanti, pusat ini boleh menebus semua jumlah mata terkumpul dalam nilai tunai untuk membeli produk di Watsons Malaysia

“Walaupun pada mulanya agak sukar (menjejaki) tapi kerjasama dalam kalangan ahli jawatankua­sa yang tidak jemu berusaha akhirnya semua dipermudah­kan,” katanya.

Katanya, beliau bercadang menjadikan program itu sebagai acara tahunan kerana mendapat sambutan yang baik daripada bekas pelajar dan guru-guru.

 ?? FOTO: ?? CARYN (empat dari kiri) dan Pengerusi Pusat Jagaan dan Pendidikan Warga Emas Darul Insyirah Asral Widad Ahmad Asnawi (empat kanan) bersama rakan selebriti Watsons, Sasha Saidin, Fiqrie, Kit Mah dan Arja Lee.
FOTO: CARYN (empat dari kiri) dan Pengerusi Pusat Jagaan dan Pendidikan Warga Emas Darul Insyirah Asral Widad Ahmad Asnawi (empat kanan) bersama rakan selebriti Watsons, Sasha Saidin, Fiqrie, Kit Mah dan Arja Lee.
 ??  ?? BEKAS pelajar Sekolah Menengah Sultan Abdul Aziz Shah yang hadir.
BEKAS pelajar Sekolah Menengah Sultan Abdul Aziz Shah yang hadir.
 ??  ?? CARYN menghulurk­an duit raya kepada warga emas.
CARYN menghulurk­an duit raya kepada warga emas.
 ??  ?? GURU memotong kek.
GURU memotong kek.
 ??  ?? CARYN beramah mesra dengan warga emas.
CARYN beramah mesra dengan warga emas.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia