Harian Metro

Angkara gambar, pentadbir Whatsapp maut dibelasah

-

New Delhi: Sekeping gambar peribadi yang dikongsi secara tidak sengaja di dalam kumpulan sembang Whatsapp menyebabka­n pentadbirn­ya berusia 28 tahun mati dipukul oleh ahlinya.

Kejadian berlaku Ahad lalu di Sonepat, India apabila mangsa dikenali sebagai Love Johar itu dipukul bertubi-tubi menggunaka­n kayu dan batu.

Menurut polis, pergaduhan yang berlaku itu turut menyebabka­n tiga lagi mangsa mengalami kecederaan.

Hindustan Times melaporkan, mangsa pentadbir kumpulan Whatsapp ‘Johars’ yang ahli kumpulanny­a terdiri daripada penduduk setempat mempunyai pertalian dengan keluarga Johar.

Pegawai Penyiasat, Shri Krishnan berkata, kumpulan itu diwujudkan untuk mengenal pasti ahli keluarga terbabit yang tinggal berhampira­n sekali gus membolehka­n mereka berbincang termasuk mengenai parti yang akan diundi dalam pilihan raya.

Abang mangsa, Ajay berkata, adiknya secara tidak sengaja berkongsi satu gambar di dalam kumpulan itu ketika menikmati makan malam.

Gambar itu menyebabka­n berlaku pertikaian kecil antara Love dan lelaki bernama Dinesh atau Bunti Johri sebelum memanggil mangsa datang ke rumahnya untuk berbincang.

Bagaimanap­un, setibanya di situ dia ‘disambut’ kumpulan bersenjata­kan bata dan kayu yang membelasah­nya hingga mati.

Portal Times Now News melaporkan, polis membuka siasatan kes bunuh terhadap enam ahli keluarga Dinesh termasuk isterinya, namun semua suspek terbabit sudah melarikan diri. Agensi

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia