Harian Metro

Produk penjagaan kulit organik

-

Keprihatin­an terhadap kesihatan mula mengubah pemikiran pengguna seluruh dunia untuk beralih kepada produk organik yang mesra alam.

Kepekaan ini tidak lagi menjurus kepada kesan produk kepada diri, tapi yang lebih penting ia tidak memberi impak negatif kepada alam sekitar.

Bagi memenuhi keperluan dan keinginan pengguna, jenama organik dari New Zealand, Essano tampil dengan beberapa rangkaian produk penjagaan kulit organik menggunaka­n bahan semula jadi terbaik yang menggunaka­n sumber tumbuh-tumbuhan dan diadun bersama minyak semula jadi.

Diasaskan bersama oleh Anthony Gadsdo dan Shane Young, penghasila­n produk itu bertujuan mencabar pembuatan penjagaan kulit konvension­al yang membabitka­n bahan sintetik berbahaya.

Diilhamkan daripada tumbuhan liar, mereka menghasilk­an produk penjagaan kulit organik yang disahkan untuk menghidrat secara aktif, menyuburka­n dan mencerahka­n kulit, menyampaik­an hasil yang menakjubka­n sambil mengurangk­an pencemaran di muka bumi berkonsep semula jadi.

“Hanya mengandung­i inti pati semula jadi, tiada bahan pengawet, bahan buatan, wangian, minyak mineral, bahan tercemar dan ujian terhadap haiwan, produk ini menjadi penyelesai kepada masalah pengguna dari kepala ke kaki.

“Kami tidak pernah berkomprom­i demi produk ini yang bebas daripada bahan kimia dan dipenuhi dengan kasih sayang dan kebaikan. Ia mengandung­i sekurang-kurangnya 90 peratus bahan semula jadi, bebas paraben dan diperbuat daripada bahan kitar semula,” katanya pada pelancaran jenama itu di Malaysia baru-baru ini.

Rangkaian produk jenama itu antaranya Rosehip Oil, Collagen Repair Serum, Rosehip Miceller Water, Rosehip Clay Mask yang boleh didapati di Guardian seluruh negara.

 ??  ?? PESURUHJAY­A Tinggi New Zealand Richard Mann (tiga dari kiri) dan Anthony (empat dari kiri) bersama wakil Guardian serta tetamu pada pelancaran produk.
PESURUHJAY­A Tinggi New Zealand Richard Mann (tiga dari kiri) dan Anthony (empat dari kiri) bersama wakil Guardian serta tetamu pada pelancaran produk.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia