Harian Metro

Tuchel yakin Cavani setia bersama PSG

-

Paris: Thomas Tuchel

menegaskan Edinson Cavani komited sepenuhnya terhadap Paris Saint-Germain di sebalik spekulasi mengaitkan penyerang itu dengan Real Madrid.

Juara Eropah dari Sepanyol itu ketika ini kuat dikaitkan dengan penyerang prolifik Uruguay itu dalam usaha mengisi kekosongan ditinggalk­an Cristiano Ronaldo yang berpindah ke Juventus.

Begitupun, sebarang cubaan

(gambar)

untuk membawa keluar Cavani dari Parc des Princes jelas akan menjadi tugas yang amat sukar dengan pengurus baru, Tuchel bertegas pemain berusia 31 tahun itu berada dalam perancanga­nnya.

“Ini perasaan saya dan saya juga tidak pernah mendengar perkara seperti ini (Cavani ingin berpindah),”

>>Cavani terbabit spekulasi perpindaha­n ke Real Madrid

kata Tuchel.

“Saya bercakap dengannya dan dia langsung tidak memberitah­u apa pun. Dia adalah pemain utama kami.”

Dalam perkembang­an lain, Tuchel turut menafikan PSG bersetuju mendapatka­n khidmat pemain tengah Borussia Dortmund, Julian Weigl.

Laporan mendakwa pemain kebangsaan Jerman berusia 22 tahun itu boleh menyertai bekas pengurusny­a itu jika Dortmund melengkapk­an perpindaha­n Axel Witsel dari kelab China, Tianjin Quanjian.

Weigl menyinar di bawah kendalian Tuchel sepanjang dua musim di Signal Iduna Park dengan membuat 60 penampilan Bundesliga serta dipanggil menyarung jersi skuad ke- hebat dan kami meletakkan harapan tinggi terhadapny­a. Kami akan bekerja dengannya supaya dia dapat mencapai prestasi terbaik.”

Real dikaitkan dengan beberapa pemain bintang bagi menggantik­an pemenang lima kali Ballon d’Or itu antaranya Neymar,

Eden

Hazard dan

Kylian

Mbappe selain penjaga gol Chelsea, Thibaut Courtois. - Agensi bangsaan.

Begitupun, Tuchel menegaskan tiada sebarang perjanjian sudah dicapai tetapi beliau masih belum menutup pintu terhadap sebarang rundingan. - Agensi

 ?? Julen Lopetegui ?? Kami yakin Bale akan mengharung­i tempoh yang hebat dan kami meletakkan harapan tinggi terhadapny­a. Kami akan bekerja dengannya supaya dia dapat mencapai prestasi terbaik” BALE harapan Real isi kekosongan ditinggalk­an Ronaldo.
Julen Lopetegui Kami yakin Bale akan mengharung­i tempoh yang hebat dan kami meletakkan harapan tinggi terhadapny­a. Kami akan bekerja dengannya supaya dia dapat mencapai prestasi terbaik” BALE harapan Real isi kekosongan ditinggalk­an Ronaldo.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia