Harian Metro

PERANCANGA­N DIATUR RAPI

Selain rancang hasil single baru, Lan juga mahu bekerjasam­a secara duo dan buat projek band

- DARI MUKA R23

“jung April lalu a enghasilka­n single

i ah Tanpa Rela. Buat sa sekarang, saya masih empromosik­an i. Pada masa sama, ga sedang mencari ial baru untuk single an atang yang direncana arkan sebelum hujung ini. cara peribadi, saya mahu terlalu ambil i h mengenai sambutan penerimaan lagu enaan. Apa yang e ng saya tidak enti berkarya. Sejak erak solo, saya e apkan dalam diri tuk menjadi penyanyi ang produktif.

“Jika lagu ini tidak erjaya, mungkin lagu ain. Jika tidak, saya akan terus berusaha dan mencuba. Untuk mendapatka­n hasil, saya tidak boleh berhenti berharap. Bagi saya ini semua dalah rezeki,” tanya. an berkata, nan sebagai p nyi solo berjalan la ca dan diatur dengan ib gi memastikan l dirancang dapat k anakan dengan rna. ak tepi apa saja sa h yang timbul, bagi s agi ada peluang i k akan lepas dan si an.

“ya bersyukur s tan diberikan p at terhadap kerjaya s lo gitu baik. Mereka

m erikan sokongan a p henti sejak dalam GV a i. eperti lagu Berpisah np Rela ini, saya tidak nj ngka ia meraih jumlah to an lebih 500,000 di

be.

“ebagai artis yang lahir el m wujudnya era al ini, angka itu sudah bermakna buat saya. l , saya beranggapa­n ia satu pencapaian. Bukan senang pada masa sekarang untuk bersaing dengan penyanyi muda yang kebanyakan­nya popular di laman sosial.

“Disebabkan itu, saya tidak mahu berhenti setakat yang ada. Saya perlu terokai apa yang diinginkan peminat dalam muzik,” katanya.

Selain perancanga­n menghasilk­an single baru, Lan juga merancang bekerjasam­a secara duo dan dengan pemuzik lain bagi projek band.

“Saya hanya merancang, selebihnya kita tengok mana peluang yang datang dulu. Lagipun, saya belum ada pilihan rakan duet dan band untuk melaksanak­an projek ini. Cuma, seiring waktu berjalan saya mahu merealisas­ikan perkara ini.

“Bagi projek duet, saya nak mencari penyanyi wanita baru. Sementara projek band pula, kalau boleh dalam kalangan rakan pemuzik. Saya menginspir­asikan Akim & The Majistret yang menggabung­kan rakan pemuzik dalam bentuk projek.

“Projek ini bukan bermakna saya akan kembali bergerak secara berkumpula­n, tetapi ia lebih kepada mengubati kerinduan dan permintaan peminat yang inginkan saya muncul dalam kumpulan. Disebabkan itu, saya merancang projek band ini,” katanya.

Ditanya adakah dia berkemungk­inan akan mewujudkan band baru,

Lan berkata, perkara itu mustahil berlaku.

“Macam dikatakan, kalau ada pun gabungan saya dengan mana-mana pemuzik, ia hanya projek band. Kalau ia dapat sambutan, tidak salah untuk teruskan projek ini dengan menghasilk­an lagu lain pula,” katanya.-Sudirman Mohd Tahir

Saya tidak mahu berhenti setakat yang ada. Saya perlu terokai apa yang diinginkan peminat dalam muzik

Lan

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia