Harian Metro

Tidak SIA-SIA sering mencuba

- Noriza Sainal am@hmetro.com.my

Pegawai khidmat pelanggan tak sangka impian

miliki kereta mewah jadi kenyataan

Penyertaan pegawai khidmat pelanggan, Chong Chee Keong dalam peraduan Jom Balik Kampung Bersama Sogo tidak sia-sia apabila memenangi hadiah utama iaitu sebuah Volkswagen Polo 1.6 Hatchback dan kad hadiah Sogo bernilai RM88,888.

Chong yang juga pemegang kad platinum selama lebih empat tahun berkata, kemenangan itu sangat bermakna baginya selepas beberapa kali mencuba dalam peraduan sama pada tahun sebelumnya.

“Saya terkejut dan tak sangka nasib berpihak kepada saya kerana pernah menghantar penyertaan pada tahun lalu, tapi tidak berjaya.

“Namun saya tidak berputus asa untuk mencuba lagi pada tahun ini. Akhirnya, impian untuk memenangi peraduan ini menjadi kenyataan,” katanya sebaik diumumkan sebagai pemenang utama di pusat belibelah Sogo, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Hadir sama Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Sogo Raymond Teo dan Pengurus Komunikasi Pemasaran Kumpulan Sogo Janice Ho yang juga juri ketika cabaran permainan di peringkat akhir.

Turut diraikan, Infitah Kamaliah Sadikah yang memenangi baucar bernilai RM5,000 bagi tempat pertama. Norliza Hussain pula membawa pulang baucar bernilai RM3,000 untuk tempat kedua. Kedua-dua pemenang juga menerima kad hadiah Sogo.

“Sebelum ini saya menggunaka­n kenderaan biasa saja dan hanya bermimpi untuk memiliki kereta mewah seperti ini,” katanya yang bakal menjadikan hadiah utama itu untuk kegunaan peribadiny­a.

Peraduan tahunan yang dianjurkan pada 8 Mei hingga 31 Julai lalu itu memilih mungkin berbeza dan tidak dikenali, namun itu bukan sesuatu yang negatif selagi kita peka serta berfikiran terbuka.

“Saya sangat gembira dapat membawa anak perempuan bersama-sama untuk mengalamin­ya kerana ia peluang sekali seumur hidup. Ia benar-benar mimpi menjadi kenyataan untuk pencinta buku seperti kami,” katanya.

Pengalaman yang cukup bermakna itu bukan saja memberi peluang bermalam dengan dikeliling­i setengah juta buku, tapi mereka juga dapat mempelajar­i bagaimana 18 finalis daripada 30,000 penyertaan secara cabutan bertuah.

Semua finalis membawa pulang kad hadiah Sogo bernilai RM100 walaupun mereka tidak bernasib baik untuk cabaran pertama ‘Top Spin.’

Tiga peserta akhir yang berjaya ke pusingan seterusnya perlu melalui cabaran ‘Lucky Star’ dari papan ‘Pilih dan Menang,’ di mana hadiah utama, tempat pertama serta kedua perlu dipilih di sebalik pelekat ‘bertuah’ itu dengan memutar roda besar yang berangka besar.

sebuah kedai buku beroperasi, menghadiri sesi kelab buku bersama kenalan memiliki minat sama serta membawa pulang sebakul buku percuma bernilai RM831.60.

Walaupun peraduan ‘Once Upon a Sleepover’ itu sudah tamat, Airbnb terus menggembir­akan pencinta buku di serata dunia dengan mencadangk­an kedai buku tempatan yang boleh diterokai atau menempah penginapan di rumah bekas penulis legenda. Selain mendaftar untuk pengalaman kesusaster­aan dan dapat meminjam buku dari rak buku tuan rumah itu sendiri.

Pengarah Wilayah Airbnb Asia Pasifik Siew Kum Hong berkata, mengembara dan membaca adalah pengalaman sama di mana ia boleh membawa kita mengembara, membantu meninggalk­an kebimbanga­n kehidupan seharian seketika serta melihat keindahan dunia di sekeliling.

Sementara itu, Ketua Pegawai Produk BookXcess Sdn Bhd Yu Jeen Chua pula berpendapa­t bahawa membaca dapat membawa minda ‘lari’ ke tempat yang mencabar, berilmu dan kreatif sebagaiman­a pengalaman unik tidak dapat dilupakan Roshilawat­i dan anaknya.

 ?? FOTO: ?? INFITAH Kamaliah (kiri), Chong dan Norliza (kanan) bersama replika hadiah masing masing sambil disaksikan Teo (belakang lima dari kiri).
FOTO: INFITAH Kamaliah (kiri), Chong dan Norliza (kanan) bersama replika hadiah masing masing sambil disaksikan Teo (belakang lima dari kiri).
 ??  ?? CHONG melakukan cabutan yang memenangi hadiah utama.
CHONG melakukan cabutan yang memenangi hadiah utama.
 ?? FOTO: ?? RUANG diubah untuk tampil eksklusif.
FOTO: RUANG diubah untuk tampil eksklusif.
 ??  ?? PEMENANG membawa pulang sebakul buku percuma.
PEMENANG membawa pulang sebakul buku percuma.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia