Harian Metro

‘Kelab lebih penting’

- Agensi

„ Salah utamakan pencapaian pasukan berbanding prestasi peribadi

Bintang Mesir Mohamed Salah menegaskan, dia sentiasa mengutamak­an kemenangan pasukan berbanding pencapaian peribadi selepas meledak gol tunggal ketika Liverpool menang tipis 1-0 ke atas Huddersfie­ld, semalam.

Salah gagal meledak jaringan dalam empat perlawanan, sebelum The Reds berkunjung ke Stadium John Smith dalam saingan Liga Perdana Inggeris.

Salah menjaringk­an gol ke-50 peribadiny­a bersama pasukan pada minit ke-24 untuk memastikan Liverpool terus kekal dengan rekod tanpa kalah dalam Liga dan berkongsi 23 mata dengan pendahulu, Manchester City.

“Ia satu perasaan yang bagus (apabila menjaringk­an gol) tetapi perkara lebih penting ialah membantu pasukan untuk meraih keputusan yang baik. Ketika ini, kami kekal berada di landasan yang tepat,” katanya.

“Saya tidak bimbang (apabila tidak menjaringk­an gol). Perkara utama ialah pasukan, selagi saya boleh membantu mereka mendapatka­n keputusan yang diperlukan, saya tidak akan bimbang.

“Kami mempunyai empat atau lima pemain yang kali pertama diturunkan sebagai kesebelasa­n kata Sarri.

“Selepas terikat 1-1, kami tidak lagi meneruskan corak permainan sendiri, bermain dengan cara yang lain, cuma hantaran bola jauh.

“Kami gagal menyusun gerakan dengan baik untuk memenangi perebutan bola kedua. Dalam situasi ini, United lebih baik berbanding kami.

“Saya mahu mereka beraksi dengan hantaran pendek. Saya tidak tahu kenapa perkara ini berlaku. Jika itu yang saya mahu, sudah tentu saya sudah menukar situasinya.

“Ini pendekatan yang salah, tak guna jika menang 3-0, tetapi mereka tidak mengikut corak permainan yang sudah ditetapkan,” kata Sarri.

Pada aksi di Stamford Bridge itu, Chelsea yang turun dengan rekod bersih tanpa kalah dalam lapan aksi liga mempamerka­n aksi meyakinkan sebaik perlawanan bermula. utama pada musim ini dalam Liga Perdana. Kami semua setaraf, jadi semua pemain mesti bersaing (merebut tempat).

“Perlawanan ini memang sengit, namun pada akhirnya kami meraih tiga mata, itu lebih penting. Kami sedar, kami

Antonio Rudiger meledak gol pembukaan Chelsea pada minit ke-24, sebelum Martial menyamakan kedudukan (minit ke-55), dan meledak gol kedua pada minit ke-73. Barkley melegakan kem Chelsea apabila meledak gol penyamaan pada masa tambahan.

“Saya sangat kecewa pada

30 minit terakhir,” katanya. “Gol penyamaan pada minit terakhir itu OK, ia OK untuk meningkatk­an keyakinan pemain.

Tetapi, saya akan mesti berjuang untuk menang.”

Jaringan Salah di babak pertama berjaya memastikan skuad bimbingan Juergen Klopp sentiasa mengekori rapat penyandang gelaran, City yang berada di puncak carta liga.

Kedua-dua pasukan berkongsi mata dan dipisahkan kedudukan berdasarka­n perbezaan jaringan.

 ??  ?? Ia satu perasaan yang bagus (apabila menjaringk­an gol) tetapi perkara lebih penting ialah membantu pasukan”
Ia satu perasaan yang bagus (apabila menjaringk­an gol) tetapi perkara lebih penting ialah membantu pasukan”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia