Harian Metro

Tiada petua rumit

-

Bagi sesetengah wanita memasuki alam 40-an antara perkara yang digeruni. Ramai mula memikirkan mengenai kedutan di wajah yang semakin ketara, uban kian bertambah malah tidak kurang juga mula berasakan mereka tidak lagi kelihatan menarik.

Pendek kata, apabila memasuki usia itu sesetengah wanita enggan berhias indah, berasa rendah diri malah lebih membimbang­kan apabila membiarkan diri terus kelihatan lebih tua daripada usia sebenar.

Bagaimanap­un, wanita ini membuktika­n sebaliknya. Sekali pandang, mungkin ramai tidak menyangka guru ini meniti usia 40an dek penampilan yang terjaga dan kekal cergas.

Menurut Norhasyiki­n Abdul Wahab, 40, tiada petua rumit yang diamalkann­ya untuk mengekalka­n tubuh langsing sebaliknya dia menjadikan rutin senaman bagi meningkatk­an stamina serta kecergasan.

Pernah meniti fasa bertubuh gempal, mempunyai berat badan berlebihan hingga wajahnya kelihatan lebih berumur dan kesihatan kurang memuaskan, Norhasyiki­n menyedari dia tidak seharusnya terus ‘mendera’ tubuh dengan mengamalka­n gaya hidup kurang sihat.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia