Harian Metro

Ricoh masuk IR4.0

-

Popular sebagai Industri 4.0 (IR 4.0), ia adalah kunci masa depan era digital. Selaras dengan idea terbabit, Ricoh Malaysia memasuki IR 4.0 dengan menjadi tuan rumah acara ‘Memperkasa­kan Tempat Kerja Digital’ (EDW)

2018 yang menunjukka­n pendekatan baru dan pelbagai untuk bekerja lebih bijak melalui alat teknologi inovatif.

Antara beberapa segmen yang menggambar­kannya termasuk pendidikan, pembuatan, logistik, pembinaan/pembangun, runcit, tempat kerja, perkhidmat­an dan aplikasi pemantauan.

Turut hadir di EDW 2018 termasuk Pengarah Urusan Ricoh Malaysia, Alice

Lee dan Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC), Datuk Yasmin Mahmood.

Kedua-dua organisasi masing-masing mengusahak­an inisiatif selari ke arah transforma­si digital dan pemberdaya­an di Malaysia.

Acara ini memaparkan sesi perkongsia­n teknologi yang canggih dengan pakar daripada pelbagai industri dan memperkena­lkan konsep pintar menggunaka­n kecerdasan buatan (AI), Internet untuk segalanya (IoT) dan realiti maya (AR) ke arah meningkatk­an produktivi­ti dan meningkatk­an aliran kerja.

Ricoh sedang memulakan EDW menggunaka­n teknologi dan perkhidmat­an inovatif untuk membolehka­n individu bekerja lebih bijak.

Sementara itu, Program Percepatan Transforma­si Digital MDEC (DTAP) memastikan daya saing syarikat Malaysia pada tahun mendatang melalui perjalanan transforma­si digital berstruktu­r.

Ini selaras dengan agenda negara ke arah KDNK yang lebih tinggi dan peningkata­n digital ekonomi. Matlamat yang sama adalah untuk individu dan perniagaan untuk bukan saja bertahan, tetapi berkembang maju pada zaman digital

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia