Harian Metro

Amaran polis

„ Penonton perlawanan akhir Piala Malaysia ditegah bawa barang larangan

- Iskandar Shah Mohamed iskandar@nstp.com.my Shah Alam

Polis memberi amaran kepada penyokong supaya tidak membawa barang larangan bagi memastikan kelancaran perlawanan akhir Piala Malaysia di antara Perak dan Terengganu di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.

Selain bahan letupan dan senjata tajam, barangan yang tidak dibenarkan dibawa masuk ke stadium termasuk suar, besi atau kayu, pemetik api, payung, botol air minuman dan dron.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, pihaknya menempatka­n 2,172 pegawai dan anggota polis untuk mengawal keselamata­n secara menyeluruh di kawasan stadium.

“Ia merangkumi pasukan khas, Unit Anjing Pengesan (K9) dan Unit Berkuda akan menjalanka­n tapisan rapi di 18 pintu masuk bagi mengelak penyokong membawa bahan terlarang.

“Selain penyokong kedua-dua pasukan, kita akan memeriksa peniaga dan petugas Liga Bolasepak Malaysia (MFL) bermula pagi Sabtu sebelum pintu stadium dibuka jam 4 petang. “Tindakan tegas akan diambil terhadap mana-mana pihak yang didapati melakukan kesalahan membawa bahan terlarang hingga mencetuska­n kekecohan dan pergaduhan,” katanya pada sidang media di pejabatnya di sini, semalam.

Turut hadir, Ketua Pegawai Operasi MFL Mohd Shazli Shaik Mohd.

Baharudin berkata, pihaknya turut mendapat kerjasama daripada Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) dan pasukan keselamata­n MFL bagi mengawal keadaan di dalam serta luar stadium itu.

Dalam pada itu, beliau berkata, pihaknya turut mengawal aliran trafik di sekitar lokasi berkenaan yang bakal dibanjiri 75,000 penyokong.

 ??  ?? BAHARUDIN menunjukka­n lakaran tempat duduk penyokong perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Shah Alam pada sidang media di IPD Shah Alam, semalam.
BAHARUDIN menunjukka­n lakaran tempat duduk penyokong perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Shah Alam pada sidang media di IPD Shah Alam, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia