Harian Metro

Mudah bergerak

- Siti Nadirah Hafidzin siti_nadirah@hmetro.com.my

Jubah seluar, khimar sesuai untuk

bakal jemaah haji, umrah

Apabila ditanya mengenai soal pakaian sesuai yang perlu ada kala mengejarka­n ibadat umrah dan haji tentu saja se ua memberi jawapan ia p rlulah selesa dan memud hkan pergerakan.

Pali g utama busana itu dihasil an daripada fabrik menyer p peluh, tidak panas s lain direka dalam rekaan minimalis iaitu ringkas namun selesa dan praktik l.

Atas aktor itu, setiap bakal jemaah perlu peka dan teli i dalam soal pemiliha busana yang ingin dibawa ebelum berangkat ke Tana Suci.

Beru aha dalam membantu j maah wanita menda atkan busana sesuai dipakai ketika mengerjaka­n umrah dan haji, jenama Pakaryta Exclusive yang bertapak di Skudai, Johor Bahru tampil dengan koleksi terbaru Jubah Hajjah dan Khimar Hajjah.

Pengasasny­a Nurul Hasnita Taharim berkata, dua koleksi terbaru itu direka khas untuk dipakai ketika menunaikan ibadat umrah dan haji.

Menurutnya, pihaknya menghasilk­an jubah seluar untuk wanita daripada fabrik berkualiti tinggi yang bukan saja selesa dipakai malah memudahkan pergerakan ketika di Tanah Suci.

“Jika sebelum ini ramai jemaah wanita yang menyarung jubah pergerakan menjadi sedikit terbatas namun masalah itu dapat diatasi dengan adanya jubah seluar ini.

“Jubah Hajjah ini didatangka­n dalam dua pilihan warna saja iaitu hitam dan putih pada saiz bermula S hingga 3XL,” katanya.

Tambahnya, untuk harga pengenalan, jubah hajjah ini dijual pada harga RM120 sepasang dan ia amat berbaloi kerana busana ini sesuai dipakai untuk sebarang majlis bersesuaia­n.

“Untuk koleksi khimar pula, kami menawarkan 10 warna ekslusif yang boleh dipadankan mengikut kesukaan masingmasi­ng.

“Khimar ini amat mudah dipakai dan hanya dengan sekali sarung, anda boleh terus bersolat di mana saja,” ujarnya.

Nurul Hasnita yang turut menjalanka­n perniagaan secara atas talian berkata, didatangka­n dalam satu saiz dan mempunyai pelapik di bahagian dagu, ia dijual pada harga RM100 sehelai.

 ??  ?? SELESA dipakai. SESUAI untuk bakal jemaah haji dan umrah wanita.
MANIS dipandang.
SELESA dipakai. SESUAI untuk bakal jemaah haji dan umrah wanita. MANIS dipandang.
 ??  ?? DIHASILKAN daripada fabrik berkualiti tinggi.
DIHASILKAN daripada fabrik berkualiti tinggi.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia