Harian Metro

Pilih orang balas mesej

-

Sibuk betul seorang penyanyi wanita ini sampaikan tiada masa untuk membalas mesej di aplikasi WhatsApp. Namun, apabila melihat pada status, dia aktif saja.

Musykil pula mendengar cerita daripada teman SS ini. Adakah dia hanya membaca mesej daripada individu tertentu saja atau meman benar dia sibuk?

Lebih musykil apabila ada teman lain menghantar mesej pada hari dan waktu yang hampir sama dapat pula balasan daripada penyanyi itu, namun mesej yang dikirim rakan SS hanya

SS beranggapa­n mungkin teman yang tidak dibalas mesej itu bukanlah individu kegemaran penyanyi berkenaan.

Maklumlah, teman SS itu hanya berhubung atas dasar kerja dan tidak ada ucapan tahniah dikirimkan apabila penyanyi itu memenangi anugerah.

Entahlah. Sama ada dia memang suka pilih-pilih orang atau dia memang tidak suka dengan teman SS itu. Agak mengecewak­an jugalah apabila nak tetapkan tarikh dan masa untuk minta bantuan dia mempromosi­kan program pun agak payah.

Nak desak, kita faham jadualnya yang padat, terpaksa berkejar ke sana dan ke sini. Tak senyap seribu bahasa pula.

Kalau ada masa untuk balas mesej daripada orang lain dan teman lelaki, apa salahnya usahakan juga untuk balas mesej berkenaan. Kalau tak dapat buat, terus maklumkan saja.

SS: Ewah.Ewah! Meriahnya konsert Lazada 11:11 Super Show.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia