Harian Metro

Jalan runtuh tengah malam

-

Sri Aman: Hujan lebat menyebabka­n struktur pembetung berdekatan Jalan Serian-Sri Aman di sini, pecah sehingga meruntuhka­n sebahagian jalan dalam kejadian tengah malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah Sri Aman Deputi Superinten­dan Othman Sulaiman berkata, kerja baik pulih laluan yang terjejas sudah dijalankan.

“Hasil siasatan mendapati sebahagian laluan itu runtuh berikutan struktur pembetung di situ pecah akibat hujan lebat tengah malam tadi (kelmarin).

“Ia menyebabka­n laluan dari Serian menuju ke Sri Aman terputus dan tidak dapat digunakan oleh pengguna kenderaan,” katanya.

Othman berkata, kejadian menyebabka­n berlaku mendapan tanah dan mewujudkan lubang besar yang berbahaya kepada pengguna laluan itu.

Menurutnya, pihaknya menghantar pegawai dan anggota ke lokasi kejadian sebagai langkah keselamata­n, selain mengawal aliran trafik.

“Pihak kontraktor juga membina laluan lencongan di lokasi kejadian bagi memastikan kelancaran aliran trafik.

“Kami menasihati pengguna lalu lintas supaya berhati-hati memandu di kawasan berkenaan terutama ketika menggunaka­n lencongan sementara itu nanti,” katanya.

 ??  ?? LENCONGAN sementara dibina di Kampung Gua Ming, Sri Aman berhubung kejadian jalan runtuh di laluan Jalan Serian-Sri Aman.
LENCONGAN sementara dibina di Kampung Gua Ming, Sri Aman berhubung kejadian jalan runtuh di laluan Jalan Serian-Sri Aman.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia