Harian Metro

Bina rumah mampu milik

-

Kerajaan negeri perlu membina lebih banyak rumah mampu milik bagi menampung peningkata­n jumlah penduduk di wilayah utara negeri ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Piasau, Datuk Sebastian Ting berkata, jumlah rumah mampu milik di wilayah utara negeri itu belum mencukupi.

Menurutnya, keperluan rumah mampu milik semakin mendesak memandangk­an jumlah penduduk yang berhijrah ke kawasan bandar, khususnya ke bandar raya itu dan Bintulu bertambah.

“Justeru, saya minta supaya kerajaan negeri mempertimb­angkan cadangan menambah pembinaan rumah mampu milik di utara negeri, bukan saja di Miri dan Bintulu termasuk Limbang dan Lawas,” katanya di sini, semalam.

Sebastian berkata, peruntukan besar perlu disediakan kerajaan negeri untuk membina rumah mampu milik di utara negeri ini.

Katanya, beliau berharap peruntukan itu dapat dipertimba­ng Ketua Menteri, Datuk Patinggi Abang Johari Abang Openg bagi membantu lebih ramai penduduk berpendapa­tan rendah memiliki rumah sendiri yang lebih selesa.

 ??  ?? JAMBI (kanan) berkata sesuatu kepada Panglima Medan Timur, Leftenan Jeneral Datuk Wira Zamrose Mohd Zain pada majlis meraikan pesara ATM di Kem Muara Tuang, semalam.
JAMBI (kanan) berkata sesuatu kepada Panglima Medan Timur, Leftenan Jeneral Datuk Wira Zamrose Mohd Zain pada majlis meraikan pesara ATM di Kem Muara Tuang, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia