Harian Metro

Tiga model baharu BKZ

-

Kuala Lumpur: BKZ Motor Sdn Bhd (BKZ) sebagai pemasang dan pengedar motosikal elektrik jenama Voltrix memperkena­lkan tiga model terbaharu yang akan memasuki pasaran tempatan tidak lama lagi.

Ketua Pegawai Eksekutifn­ya, Isma Yusnor berkata, model itu ialah Voltrix Milano, Hunter dan SG60 dijangka mula dijual pada suku pertama 2019 pada harga di antara RM3,950 hingga RM4,950.

“Melalui sokongan Perbadanan Nasional Berhad (PNS), BKZ juga akan membangunk­an program francais pembanguna­n usahawan motosikal bumiputera di bawah jenama Bikerz Pit yang dilancarka­n Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman ketika perlumbaan MotoGP di Malaysia,” katanya ketika majlis di Sepang, baru-baru ini yang turut dihadiri Pengasas Voltrix, He Ying Feng.

Program usahawan itu ditumpukan bagi membentuk peniaga dari kawasan luar bandar dan FELDA di seluruh negara untuk berkecimpu­ng

>>Projek dimulakan Oktober lalu dijangka siap dalam tempoh dua tahun

dalam perniagaan motosikal.

Tambahnya terdapat tiga pakej yang ditawarkan untuk membuka lebih peluang kepada mereka yang berminat bermula Oren dengan modal serendah RM25,000 serta tiga motosikal serta ruang pameran di kompleks beli-belah disediakan.

Pakej Biru pula dengan modal RM50,000 termasuk ruang jualan serta lima motosikal untuk dipamerkan, alat ganti, trak pusat servis dan deposit untuk trak.

Untuk Pakej Perak bermodalka­n RM250,000 bakal menerima 20 motosikal, sebuah model bilik pameran, trak pusat servis, spa motosikal, trak tunda serta bayaran permulaan untuk trak tunda.

“Kami meyasarkan untuk membuka konsep francais ini antara 10 hingga 20 buah setahun di seluruh Malaysia dengan pemantauan yang dilakukan PNS memberi manfaat kepada usahawan bumiputera yang terlibat mengikut kesesuaian tahap persediaan mereka,” katanya.

 ??  ?? AHMAD Faizal (dua dari kanan) bersama Yap (dua dari kiri) pada Majlis Pecah Tanah Mahkota Kampar di Kampar Sentral.
AHMAD Faizal (dua dari kanan) bersama Yap (dua dari kiri) pada Majlis Pecah Tanah Mahkota Kampar di Kampar Sentral.
 ??  ?? MOTOSIKAL elektrik jenama Voltrix edaran BKZ Motor Sdn Bhd dilancarka­n Syed Saddiq ketika perlumbaan MotoGP di Malaysia.
MOTOSIKAL elektrik jenama Voltrix edaran BKZ Motor Sdn Bhd dilancarka­n Syed Saddiq ketika perlumbaan MotoGP di Malaysia.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia