Harian Metro

Usah cepat menuduh

-

 Risalah Muslim Cintai Jesus tarik perhatian bukan Islam berdialog

sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai isu penularan rakaman video beberapa individu dipercayai penuntut universiti yang juga sukarelawa­n Mega Street Dakwah mengedarka­n risalah Muslim Cintai Jesus di media sosial.

Dalam isu penggunaan risalah berkenaan, Firdaus meminta masyarakat yang melihat sesuatu pelik dan janggal tidak mudah menuduh serta melabel tanpa disiasat sebaliknya bertanya kepada aktivis terbabit untuk dapatkan gambaran jelas.

“Kalau tak nak bertanya kepada aktivis di situ, tidak mengapa tetapi bila muat naik di media sosial, boleh buat kapsyen dalam bentuk soalan dan bukannya tuduhan kerana risau fitnah.

“Dalami ilmu agama dan sertailah mana-mana pergerakan untuk berdakwah agar kita sama-sama dapat merasai suka duka berdakwah kepada masyarakat sama ada Islam atau sebaliknya,” katanya.

Firdaus

juga

Presiden

(MRM) iaitu pertubuhan bukan kerajaan (NGO) penganjur Mega Street Dakwah yang dijalankan serentak di dalam dan luar negara pada Disember setiap tahun sejak 2013.

Menurutnya, pihaknya turut menterjema­hkan risalah dan cipta bahan dakwah yang diedarkan secara percuma di program dakwah ke seluruh dunia sepanjang tahun.

 ??  ?? SUKARELAWA­N Mega Street Dakwah mengedarka­n risalah Muslim Cintai Jesus.
SUKARELAWA­N Mega Street Dakwah mengedarka­n risalah Muslim Cintai Jesus.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia