Harian Metro

Zuraimi perkasa skuad TRW

- Attirmidzi­e Rahman

Kota Bharu: Bekas penjaga gol Pahang dan kebangsaan, Zuraimi Hassan dilantik sebagai jurulatih penjaga gol The Red Warriors (TRW) untuk mengharung­i Liga Malaysia (Liga M) musim ini.

Pengumuman itu dibuat Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Bibi Ramjani Ilias Khan, yang mengharapk­an kehadiran Zuraimi, 42, mampu memperkasa­kan barisan penjaga gol TRW.

Katanya, KAFA bersetuju mengikat kontrak Zuraimi yang juga bekas jurulatih FELDA United selama setahun untuk membimbing

(gambar),

pemain posisi berkenaan sekali gus memperbaik­i kelemahan ketara penjaga gol pasukan sebelum ini.

“Berdasarka­n rekod baik jurulatih terbabit kami yakin beliau bakal merencana dan menyediaka­n penjaga gol yang mampu bersaing dengan pasukan lain,” katanya ketika dihubungi semalam.

Sementara itu, Bibi Ramjani juga mengesahka­n TRW bakal diperkuatk­an kembali tonggak pertahanan import dari Brazil, Cassio de Jesus.

“Cassio akan memulakan latihan hari ini (semalam) dan bakal beraksi dalam perlawanan persahabat­an pra musim ketiga menentang Terengganu FC II (TFC II) pada 16 Januari ini.

“Kehadiran Cassio diharap mampu mengembali­kan semula kekuatan benteng pertahanan TRW untuk berganding­an dengan Farisham Ismail dan Azwan Aripin.

“TRW juga masih menguji bekas penjaga gol Melaka United (MU), Zamir Selamat namun KAFA belum membuat sebarang keputusan berhubung kontrak beliau,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia