Harian Metro

‘Kami cari b

- DARI MUKA 34

Tidak layan peserta jaja kisah

Paling penting, peserta AGT3 mampu mempersemb­ahkan sesuatu yang jauh lebih hebat berbanding persembaha­n musim sebelum ini.

David, Anggun dan Jay ketika ditemui RAP baru-baru ini, mengakui ada kriteria peribadi yang mereka ingin lihat pada peserta kali ini.

Memandangk­an AGT3 sudah menjadi perhatian seluruh dunia, mereka berharap bintang sebenar mampu dilahirkan.

David tak layan kisah sedih

Bagi penerbit muzik ikonik dunia ini, David mahu melihat peserta yang mampu menggegark­an pentas bukan dengan kisah peribadi sebaliknya kekuatan persembaha­n.

Menurutnya, cerita mengenai latar belakang kehidupan yang sedih bukan jaminan untuk membeli jiwa mereka. Peserta kena faham program itu satu pertanding­an yang menitikber­atkan kehebatan bakat serta bukti kerja keras.

“Saya tidak mahu lagi dengar alasan pesertayan­gmengataka­nkehidupan­mereka penuh ranjau sejak kecil. Cerita mereka terpaksa bekerja keras sejak kecil dengan harapan mampu menagih simpati kami.

“Tidaksamas­ekali!Bukankahit­uyang perlu dilakukan setiap manusia apabila sejak kecil kena pergi sekolah misalnya untuk berusaha keras kemudian mencari kerja demi meneruskan kehidupan? Itulah dinamakan kelangsung­an hidup.

“Apa yang kami mahukan adalah peserta kena buktikan bakat mereka melebihi segala-galanya. Bahawa mereka mengagumka­n dan layak bertanding sehingga ke peringkat seterusnya,” katanya.

David turut berpendapa­t konsistenb­ukankunciu­tamadalam pertanding­an itu.

Baginya, setiap peserta per dengan persembaha­n yang jau hebat daripada persembaha­n sebelumnya.

“Kami mahu melihat sesua hebat andai peserta itu layak k seterusnya. Dari situlah kami siapa yang sebenarnya bersun mahu mengejar kemenangan

Anggun idam persembaha

dan berinspira

Penyanyi bertaraf antarab Indonesia, Anggun pula berha mampu tampil dengan persem mampu menyentuh seluruh d

Menyedari kuasa program menakluk ramai pengikut sel dia berharap peserta kali ini ju mampu mencetuska­n inspira

“Saya selalu inginkan pese sebuah persembaha­n yang m menyentuh hati ramai. Denga persembaha­n demikian, past mudah untuk peserta itu diin menjadi perbualan seluruh du

“Lihat saja apa yang berjay dilakukan peserta musim terd seperti Sacred Riana. Disebab keunikan persembaha­nnya, video uji bakat peserta itu ber mencipta rekod mendapat jutaan tontonan seluruh duni katanya.

Anggun juga bersyukur apabila peserta nampaknya semakin menyedari nasihat y diberikan juri mesti diambil serius. Dia berharap peserta musim ini turut menjadikan nasihat mereka sebagai pandu penting.

“Tidak dinafikan, ramai peserta memang mengambil serius nasihat kami dan itu sebenarnya sangat berguna.

 ??  ?? Meskipun kadang-kadang nasihat kami mungkin tidak tepat, bagaimanap­un, ia mampu membantu peserta untuk melipatgan­dakan usaha mereka Kami mahu melihat sesuatu yang lebih hebat andai peserta itu layak ke pusingan seterusnya. Dari situlah kami boleh menilai siapa yang sebenarnya bersungguh-sungguh mahu mengejar kemenangan
Meskipun kadang-kadang nasihat kami mungkin tidak tepat, bagaimanap­un, ia mampu membantu peserta untuk melipatgan­dakan usaha mereka Kami mahu melihat sesuatu yang lebih hebat andai peserta itu layak ke pusingan seterusnya. Dari situlah kami boleh menilai siapa yang sebenarnya bersungguh-sungguh mahu mengejar kemenangan

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia