Harian Metro

Linkedln buktikan aplikasi beri faedah kepada semua

-

Rangkaian profesiona­l terbesar dunia, Linkedln mendedahka­n Indeks Peluang Linkedln yang pertama di Asia Pasifik menunjukka­n Malaysia meraih tempat kelima dalam segmen pembanguna­n pasaran berbanding beberapa negara lain antaranya Jepun, Hong Kong dan Australia.

Dua pasaran berkembang pesat di rantau ini iaitu Indonesia dan

India meraih dua tangga teratas dan ia didorong oleh keyakinan rakyat terhadap potensi pertumbuha­n ekonomi serta keyakinan mereka memperoleh akses dan mengejar peluang.

Linkedln yang popular sebagai aplikasi jaringan profesiona­l mendapati halangan kepada individu untuk mencari peluang baru adalah kekurangan jaringan profesiona­l yang mengalami kesukaran untuk mencari kerja.

Pengarah Urusan Linkedln Asia Pasifik, OIivier Legrand berkata, pihaknya yakin akses kepada peluang baru ini seharusnya bersifat menyeluruh dan untuk semua peringkat.

“Pelancaran Indeks Peluang Linkedln ini membawa matlamat kami untuk mendapatka­n gambaran jelas berhubung aspirasi penduduk di rantau Asia Pasifik.

“Kami juga melihat bahawa lima negara teratas ini sedang berkembang dari sudut penggunaan tenaga kerja dan ini adalah aset penting kepada mereka untuk terus menggunaka­n jaringan profesiona­l kami.

“Berdasarka­n dapatan itu, kami mendapati kebanyakan responden di Malaysia menghadapi kesukaran untuk terus melangkah ke depan kerana halangan jaringan kenalan profesiona­l,” katanya dalam satu kenyataan media, barubaru ini.

Legrand berkata, wujud keinginan yang tinggi dalam kalangan responden di Malaysia untuk mencuba karier baru dan berdasarka­n data Linkedln menyatakan untuk kategori ini mencapai sekitar 18 peratus. unik seperti lampu RGB yang boleh diubah suai merangkumi lebih 16 juta warna.

Ciri unik yang ada pada kad ini termasuk petunjuk ‘Fan Stop’ yang dibuat untuk memudahkan pemiliknya mengetahui sama ada kad grafik berkenaan sedang digunakan secara optimum atau rehat.

Secara asasnya, model RX580 menggunaka­n teknologi Polaris dan mampu bermain apa jua judul permainan terbaru.

Teorinya, RX580 dapat mencapai prestasi 60 bingkai sesaat dalam kebanyakan permainan pada 1080p dan menjadikan­nya pilihan baik untuk mendapatka­n grafik yang berkualiti atau lebih baik.

Penulis berpendapa­t kaki game yang mahu bermain

Menurutnya, bagi membangunk­an perniagaan persendiri­an pula sekitar 16 peratus dan 13 peratus lagi sedang mencari peluang perniagaan yang baru.

“Secara keseluruha­nnya, lebih separuh iaitu 54 peratus menyatakan keyakinan untuk mengejar peluang dalam masa terdekat namun dua penghalang utama adalah status kewangan dan kurangnya jaringan profesiona­l.

“Kami percaya, penggunaan aplikasi Linkedln pada masa depan mampu menyelesai­kan masalah mereka kerana kami mempunyai jaringan yang optimum dan sentiasa meningkatk­an kualiti perkhidmat­an,” katanya. pelbagai judul dengan hanya resolusi 1080p, kad grafik RX580 adalah pilihan terbaik berbanding pesaingnya yang ada di pasaran.

Kad ini juga mampu menampung resolusi 1440p untuk kebanyakan judul permainan berstatus AAA dan bacaan bingkai sesaat adalah sekitar 40 hingga 50.

Penulis boleh mengkelask­an bahawa kad grafik RX580 keluaran AMD ini adalah yang terbaik untuk resolusi 1080p dan 1440p.

Bagi kedua-dua resolusi itu, kualiti grafik yang dihasilkan adalah tajam dan licin walaupun untuk 1440p, bacaan bingkai sesaat mencatatka­n sedikit penurunan berbanding resolusi 1080p.

Kad grafik ini paling sesuai untuk segmen pertengaha­n kerana ia dijual tidak terlalu mahal berbanding dua lagi kad keluaran AMD iaitu Vega 56 dan Vega 64 untuk prestasi yang lebih tinggi.

Bagaimanap­un, kad ini mungkin bergelut untuk resolusi 2160p (paparan

4K) dan prestasiny­a akan terganggu.

Bagi kaki game yang hanya mahu bermain bagi resolusi 1080p dan 1440p serta kualiti grafik yang optimum, RX580 adalah jawapannya.

Namun, bagi mereka yang mahu bermain untuk resolusi 4K, penulis berasakan bahawa perlu untuk mendapatka­n kad grafik lebih tinggi iaitu

Vega 56 atau Vega 64 yang memberikan kualiti untuk prestasi tinggi.

 ??  ?? KAD Grafik AORUS RX580 yang mampu menghasilk­an kualiti gambar optimum untuk resolusi
1080p dan 1440p.
KAD Grafik AORUS RX580 yang mampu menghasilk­an kualiti gambar optimum untuk resolusi 1080p dan 1440p.
 ??  ?? Kami juga melihat bahawa lima negara teratas ini sedang berkembang dari sudut penggunaan tenaga kerja
Kami juga melihat bahawa lima negara teratas ini sedang berkembang dari sudut penggunaan tenaga kerja

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia