Harian Metro

Nguyen mantapkan Red Giants

- Syafiq Aznan syafiq.aznan@nstp.com.my

 Import baharu dari Vietnam enggan bersaing dengan pemain tempatan

Pemain import baharu Selangor, Michal Nguyen menegaskan kehadirann­ya bersama skuad Red Giants bukan untuk bersaing dengan pemain tempatan.

Sebaliknya, bekas pemain Air Force Central itu lebih suka berkongsi segala ilmu dan pengetahua­n yang dimilikiny­a dalam bola sepak untuk membantu memantapka­n lagi pasukan itu musim ini.

“Ia bukan persaingan, namun ia lebih kepada saya membantu pemain tempatan dan pada masa sama, pemain tempatan turut membantu saya menjadi lebih bagus.

“Itulah yang akan saya lakukan bersama pasukan ini. Sebab itulah saya berada di Selangor. Malah, satu penghormat­an yang besar untuk mewakili pasukan dengan reputasi tinggi seperti Selangor,” katanya.

(gambar)

Pemain kelahiran Republik Czech yang beraksi bersama Vietnam itu akan mengisi slot kuota import ASEAN dan menyertai pemain import lain seperti Rufino Segovia, Antonio German, Endrick dos Santos dan Taylor Regan.

Nguyen antara pemain yang akan memberikan kelebihan fizikal dan ketangkasa­n jentera pertahanan pasukan Selangor musim ini.

Bukan saja mampu beraksi di pertahanan tengah, malah keupayaann­ya untuk bermain sebagai pertahanan kanan dan pemain tengah bertahan dilihat akan membantu pasukan itu merencana taktikal lebih berkesan.

Mengulas lanjut mengenai perlawanan pramusim di Thailand, pemain berusia 29 tahun itu mengakui aksi itu memberikan pengalaman yang berguna buat mereka menjelang sepak mula Liga Malaysia (Liga-M), bulan depan.

“Saya beraksi di Thailand musim lalu jadi saya tahu pasukan di negara itu sememangny­a akan memberikan saingan sengit kepada Selangor.

“Ini peluang yang bagus untuk menjadi bertambah baik. Dengan kelompok pemain berkualiti seperti legenda Amri Yahyah dan pemain muda Syahmi Safari, saya yakin kami mampu mencipta sesuatu musim ini,” katanya.

Selangor muncul naib juara Piala FA musim lalu, namun menamatkan saingan Liga Super di tangga kelapan dengan 27

mata.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia