Harian Metro

Tunggu sampai hari terakhir

-

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dijadual akan turun berkempen bagi membantu Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands pada hari terakhir kempen, 25 Januari ini.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, kehadiran Pengerusi PH itu sudah tentu akan membantu meningkatk­an sokongan dalam kalangan peneroka kepada PH.

(kami bergantung kepada beliau),” katanya pada sidang media sewaktu melancarka­n slogan PH ‘Pembanguna­n Bersama Harapan’ di Bilik Gerakan PH di Sungai Koyan di sini, semalam.

Hadir sama, Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang Fuziah Salleh dan calon PH bagi PRK berkenaan, M Manogaran.

Bagaimanap­un, Lim berkata, jadual Dr Mahathir sepanjang kempennya di Parlimen itu belum diputuskan lagi.

Selain Dr Mahathir, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail juga dijadualka­n turut serta dalam kempen PRK kali ini pada 23 Januari ini, selain Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang akan bersama-sama jentera kempen PH hujung minggu ini.

Sementara itu, Fuziah berkata, PH memberi tumpuan utama kepada kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jelai memandangk­an kawasan itu dikuasai Barisan Nasional (BN) yang juga diwakili Menteri Besar Pahang Datuk Seri Wan Rosdy

 Kehadiran PM bantu tingkat sokongan peneroka

Wan Ismail.

“Di kawasan DUN Tanah Rata kami ada kekuatan di sana,” katanya.

Mengenai slogan baru dilancarka­n itu, calon PRK berkenaan, Manogaran berkata, ia sesuai dan tepat untuk digunakan memandangk­an Kerajaan Persekutua­n ditadbir PH.

“Bila masa kempen, kami buat tinjauan isu di pekan Koyan, Jelai dan Cameron Highlands adalah isu pembanguna­n, selain itu ada juga isu seperti peluang perniagaan, pekerjaan dan sebagainya.

“Melihat kepada keperluan itu, kami lancarkan slogan selaras kehendak rakyat di Cameron Highlands,” katanya.

 ??  ?? MANOGARAN (tiga dari kanan) bersama Lim (dua dari kiri) beramah mesra bersama peneroka di gerai di Felda Sungai Koyan 3.
MANOGARAN (tiga dari kanan) bersama Lim (dua dari kiri) beramah mesra bersama peneroka di gerai di Felda Sungai Koyan 3.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia