Harian Metro

Tak mengaku cederakan lelaki di pusat beli-belah

-

Seremban: Tiga lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, semalam atas tuduhan mencederak­an seorang lelaki di hadapan pusat beli-belah Palm Mall di Kemayan Square di sini, 11 Januari lalu.

Mengikut pertuduhan, S Saravanan, 39, bersama adiknya, Rajeswaran, 31, dan rakan, S Kjantran, 23, didakwa bersama-sama menyebabka­n kecederaan Hiew Kian Meng, 20, dengan menggunaka­n kon plastik pada jam 10.16 malam.

Mereka didakwa mengikut Sesyen 324 Kanun Keseksaan yang memperuntu­kkan penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau dengan mana-mana dua hukuman itu jika sabit kesalahan.

Saravanan yang berbaju lokap berwarna jingga bersama dua yang lain mengaku tidak bersalah sebaik kertas pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Mahyun Yusuf.

Timbalan Pendakwa Raya, Nur Akmal Mohamad Azli memohon jaminan RM15,000 dikenakan setiap seorang dan meminta semua tertuduh tidak mengganggu mangsa sehingga kes selesai.

Mahyun menawarkan jaminan RM6,000 setiap seorang dan menetapkan 21 Februari ini sebagai sebutan semula kes bagi menunggu laporan forensik polis dan perubatan.

Dalam pertuduhan di mahkamah berasingan, Saravanan turut mengaku tidak bersalah atas tuduhan menyebabka­n kecederaan terhadap Hiew Kian Meng di lokasi dan tarikh sama, jam 9 malam.

Dia didakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntu­kkan penjara sehingga setahun atau denda sehingga RM2,000 jika sabit kesalahan.

Majistret V Vanita menetapkan jaminan RM2,000 dan kes juga akan disebut semula pada 21 Februari ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia