Harian Metro

60 pelajar Tuaran adu kekuatan

- Recqueal Raimi cnews@nstp.com.my

Tuaran: Seramai 60 pelajar sekolah menengah berentap dalam Kejohanan Badminton Majlis Sukan Sekolah Daerah (MSSD) Peringkat Daerah Tuaran 2019 yang berlangsun­g selama dua hari di Dewan Masyarakat Kiulu, di sini, baru-baru ini.

Pertanding­an itu membabitka­n pelajar dari lapan sekolah bagi kategori bawah 15 dan 18 tahun untuk perseorang­an dan beregu.

Penganjur program, Hassan Ukong berkata. pertanding­an itu yang kini memasuki tahun keenam, kali ini dianjurkan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tun Fuad Stephens, Kiulu.

Katanya, pertanding­an itu bertujuan mengumpul pemain

setiap sekolah menengah di daerah Tuaran sebelum memilih pemain bagi mewakili daerah bertanding ke peringkat negeri di Sipitang dan Kuala Penyu pada 28 Februari hingga 2 Mac.

“Penganjura­n pertanding­an ini sekali gus memberi peluang kepada pelajar yang meminati sukan badminton menunjukka­n bakat dan kemahiran mereka serta berpeluang bermain di peringkat lebih tinggi,” katanya.

Hassan yang juga Pegawai Teknik Badminton, Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) Tuaran, berkata sekolah yang menghantar wakil ialah SMK Tun Fuad Stephens, SMK Tamparuli, Sekolah Mene ngah (SM) St John, SMK Su ngai Damit, SMK Pekan Telipok, SMK Sri Nangka, SMK Tenghilan dan SM Sains Sabah.

SMK Tamparuli dinobatkan juara keseluruha­n manakala naib johan disandang oleh SM St John dan tempat ketiga dimenangi SMK Tun Fuad Stephens.

 ??  ?? PEMAIN bergambar kenangan dengan penganjur.
PEMAIN bergambar kenangan dengan penganjur.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia