Harian Metro

DIGILIS KERETA SENDIRI

- Nur Saliawati Salberi am@hmetro.com.my

 Wanita terperosok bawah kenderaan ketika cuba tahan kereta daripada menggelong­sor

Tindakan seorang wanita cuba menahan keretanya dari menggelong­sor berakhir tragedi apabila dia maut digilis dalam kejadian di Solok Air Manggis, Kampung Rembia, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 1.45 tengah hari itu mangsa, Nurfizah Mohd Taufek, 41, disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian akibat parah di beberapa bahagian termasuk kepala.

Pemangku Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkua­saan Trafik negeri Asisten Superinten­dan K Mahadevan berkata, difahamkan sebelum kejadian kereta Kia Spectra dipandu mangsa berhenti di bahu jalan yang agak berbukit.

Katanya, bagaimanap­un kenderaan itu tiba-tiba bergerak sebelum mangsa dipercayai bertindak dan cuba menahan kereta dari belakang.

“Ketika cuba menahan keretanya daripada terus mengundur dia dikatakan terjatuh lalu terperosok ke bawah kenderaan itu. Operasi mengeluark­an mangsa dilakukan pasukan bomba sebelum dia disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan yang tiba di lokasi kejadian,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau berkata, pihaknya meminta orang awam yang menyaksika­n kejadian itu tampil membantu siasatan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987.

Sementara itu, Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Alor Gajah Pegawai Kanan Bomba (PBK) II Asnizam Kamberon berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam

1.52 tengah hari dan sembilan anggota termasuk pegawai bergegas ke lokasi.

“Ketika tiba di lokasi, kami mendapati seorang wanita berada di bawah kereta dan tidak sedarkan diri,” katanya.

 ??  ?? ANGGOTA bomba berusaha mengeluark­an mangsa di Jalan Solok Manggis, Kampung Rembia.
ANGGOTA bomba berusaha mengeluark­an mangsa di Jalan Solok Manggis, Kampung Rembia.
 ??  ?? KEADAAN kereta mangsa yang menggelong­sor dan merempuh pemiliknya sendiri.
KEADAAN kereta mangsa yang menggelong­sor dan merempuh pemiliknya sendiri.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia