Harian Metro

Newport bakal bertemu City

-

London: Kelab divisyen empat, Newport County akan menentang juara Liga Perdana Inggeris, Manchester City dalam pusingan kelima Piala FA selepas mengejutka­n kelab Liga Kejuaraan, Middlesbro­ugh 2-0, awal pagi semalam.

Robbie Willmott dan Padraig Amond menjaringk­an gol bagi menempah pertemuan dengan skuad kendalian Pep Guardiola di laman sendiri pada 16 Februari ini.

Newport lebih berhak memenangi perlawanan selepas menguasai hampir keseluruha­n permainan di atas padang becak akibat hujan di Rodney Parade, situasi yang pasti tidak disukai padang, anda perlu menandingi mereka dan itu memang mengecewak­an,” kata pengurus Boro, Tony Pulis.

Wolves turut terselamat dalam aksi getir selepas menang tipis 3-2 ke atas kelab liga divisyen tiga, Shrewsbury bagi menempah pertembung­an pusingan kelima menentang

Bristol

City. –

AFP diri sendiri,” kata Rooney.

“Saya datang ke sini dengan harapan melakukan yang terbaik. Saya rasa saya telah mengejutka­n ramai orang dan tidak pernah ragu dengan kemampuan saya.”

Rooney menyertai DC United pada Julai lalu dan berjaya melonjak pasukan itu dengan menjaringk­an 12 gol dan tujuh bantuan jaringan dalam 20 penampilan sekali gus membolehka­n United beraksi dalam slot ‘playoff’.

Dia juga tersenarai dalam calon akhir Pemain Paling Bernilai Tahunan MLS.

United muncul juara Piala MLS tiga kali namun prestasi mereka merosot sejak beberapa tahun kebelakang­an ini namun kehadiran Rooney berjaya melonjakka­n kembali nasib mereka. – Agensi

 ??  ?? KEHADIRAN Rooney (kanan) lonjak semangat DC United.
ROONEY (kiri) pada sesi latihan DC United.
KEHADIRAN Rooney (kanan) lonjak semangat DC United. ROONEY (kiri) pada sesi latihan DC United.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia