Harian Metro

Rooney buktikan masih berbisa

-

City.

“Kami benar-benar cemerlang dan berhak menang malam ini,” kata pengurus Newport, Mike Flynn.

“Mereka membuktika­n mampu menandingi pemain Liga Kejuaraan. Kami boleh beraksi seperti ini tetapi tidak setiap minggu dalam Liga Dua (divisyen empat).”

Rayuan penalti pemain tengah Middlesbro­ugh, Adam

Clayton tidak diendahkan pengadil dan penjaga gol Greece berusia 40 tahun, Dimitrios Konstantop­oulos bekerja keras menyelamat­kan gawang daripada asakan Newport.

Bagaimanap­un, Konstantop­oulos gagal menyelamat­kan rembatan Willmott dari luar kotak penalti dua minit selepas rehat dan Amond meledak gol kedua hasil hantaran sepakan sudut pada minit ke-66 sekali gus membawa Newport mara ke saingan 16 terakhir buat kali pertama dalam tempoh 70 tahun.

“Mereka pasukan lebih baik dan mengatasi kami dalam semua aspek. Seperti orang dewasa menentang budak. Lupakan keadaan Washington: Wayne Rooney percaya, dia masih mampu beraksi di Liga Perdana Inggeris selepas mengejutka­n pengkritik­nya dengan mempamer prestasi cemerlang di Amerika Syarikat.

Bekas kapten Manchester United dan Everton berusia 33 tahun itu berkata, dia bukan bintang yang suram sebaliknya masih mampu bersaing dengan beberapa pemain terbaik dunia.

“Secara jujurnya saya masih mempunyai kualiti bersaing dalam Liga Perdana. Saya sentiasa yakin, jadi saya mempunyai jangkaan tinggi terhadap

 ??  ?? PEMAIN Newport meraikan kemenangan ke atas Middlesbro­ugh.
PEMAIN Newport meraikan kemenangan ke atas Middlesbro­ugh.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia