Harian Metro

Naik taraf tempahan

- Syarifah Dayana Syed Bakri cnews@nstp.com.my

 AirAsia guna sistem Navitaire New Skies mulai minggu depan

tempahan penerbanga­n tidak akan tersedia pada tempoh naik taraf itu bermula 16 Februari 2019, jam 2 petang hingga 17 Februari 2019, jam 3 pagi.

“Ia meliputi tempahan yang dilakukan di laman airasia.com, aplikasi mudah alih AirAsia, pusat jualan, kaunter dan pusat panggilan AirAsia,” katanya.

Menurutnya,

penumpang juga tidak boleh membuat pendaftara­n masuk melalui laman web, aplikasi mudah alih dan kios di lapangan terbang atau mengurus tempahan mereka sehingga proses naik taraf ini selesai.

“Pelanggan yang bakal membuat perjalanan dalam tempoh ini dinasihatk­an untuk mendaftar masuk secara dalam talian sebelum tempoh naik taraf ini dan mencetak pas masuk penerbanga­n atau mengunakan pas masuk elektronik jika tersedia.

“Daftar masuk melalui laman web dan aplikasi mudah alih boleh didapati 14 hari sebelum tarikh penerbanga­n untuk semua penerbanga­n AirAsia dan AirAsia X,” katanya.

Menurutnya, penumpang juga disarankan untuk tiba di lapangan terbang sekurang-kurangnya tiga jam sebelum waktu penerbanga­n yang dijadualka­n untuk mengelakka­n sebarang kesulitan.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia