Harian Metro

Ketua sindiket dipercayai masih bersembuny­i

-

diri. Ada kemungkina­n dia mendapat bantuan orang tempatan untuk melarikan diri,” katanya.

Menurutnya, siasatan mendapati lelaki itu mempunyai kaitan dengan wanita warga Vietnam berusia 30-an yang ditahan di sebuah rumah di Taman Cemerlang 02, Tanjung Gemok, Rompin, Pahang pada jam 10.15 pagi, 3 Februari lalu selain tekong laut ditahan bersama 19 PATI Vietnam.

“Kami yakin penemuan 36 pasport milik warga Vietnam, 54 buku pelaut negara Vietnam dan kelengkapa­n pemalsuan cop kelulusan buku pelaut Vietnam membongkar kegiatan lelaki licik itu,” katanya.

Menurutnya, ketika ini agensi berkenaan mengharapk­an bantuan ramai untuk menyalurka­n maklumat bagi menjejaki ketua sindiket terbabit.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubung­i Pusat Operasi Zon Maritim Mersing di nombor 07-7982529 atau tampil ke pejabat bagi membantu kami menahan suspek,” katanya.

 ?? V Pannir Selvan ?? PANNIR (dua dari kiri) menunjukka­n buku pelaut dan pasport yang digunakan sindiket pemalsuan dokumen pada sesi sidang media Maritim Malaysia yang diadakan di Pejabat Agensi Penguatkua­saan Maritim Malaysia Zon Maritim Mersing, semalam. Kami yakin, penemuan 36 pasport milik warga Vietnam, 54 buku pelaut negara Vietnam dan kelengkapa­n pemalsuan cop kelulusan buku pelaut Vietnam membongkar kegiatan lelaki licik itu”
V Pannir Selvan PANNIR (dua dari kiri) menunjukka­n buku pelaut dan pasport yang digunakan sindiket pemalsuan dokumen pada sesi sidang media Maritim Malaysia yang diadakan di Pejabat Agensi Penguatkua­saan Maritim Malaysia Zon Maritim Mersing, semalam. Kami yakin, penemuan 36 pasport milik warga Vietnam, 54 buku pelaut negara Vietnam dan kelengkapa­n pemalsuan cop kelulusan buku pelaut Vietnam membongkar kegiatan lelaki licik itu”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia