Harian Metro

Tunda jadual jejas persiapan TSG

-

tempat sendiri yang turut menawarkan pungutan mata lebih tinggi,” jelas Ketua Pegawai Operasi (COO) TSG, Nasiruddin Wan Idrus

Pasukan dari Terengganu itu dilihat lebih serius menghadapi edisi 2019 apabila mendapatka­n bekas juara jersi kuning LTdL 2015 dari Algeria, Youcef Reguigui.

“Pelumba juga sudah mendapat rentak terutama menaiki podium beberapa kali di Ronda Pilipinas yang berakhir semalam,” katanya.

Tarikh sebenar pelumbaan berstatus ‘hors classe’ menjadi pertikaian apabila kontraktor yang dilantik, Human Voyage (M) Sdn Bhd mahu mengubahny­a selepas didaftarka­n dari 24 hingga 31 Mac.

Bagaimanap­un Exco Persekutua­n Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM) kelmarin membuat keputusan agar ia diteruskan seperti yang didaftarka­n kepada Kesatuan Berbasikal Antarabang­sa (UCI).

PKBM memberi kata dua kepada Human Voyage (M) Sdn Bhd agar membuat keputusan hari ini sama ada mahu melaksanak­an pelumbaan seperti dirancang atau Kementeria­n Belia dan Sukan (KBS) yang bertindak sebagai penyumbang dana melantik pihak lain.

(gambar kecil).

 ??  ?? TSG serius hadapi edisi 2019 apabila mendapatka­n khidmat Reguigui.
TSG serius hadapi edisi 2019 apabila mendapatka­n khidmat Reguigui.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia