Harian Metro

18 kaki stim kantoi

- Erika George cnews@nstp.com.my

 Polis serbu beberapa lokasi ‘panas’ tumpuan kaki dadah

Seramai 18 lelaki berusia 19 hingga 45 tahun disyaki penagih dadah dalam operasi khas, Ops Sarang, dilancarka­n Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bintulu, di sini kelmarin.

Operasi bermula jam 10 pagi itu bertumpu di beberapa ‘lokasi panas’ yang dikenalpas­ti menjadi sarang penagihan dadah di bandar ini, termasuk di sekitar Pasar Lama Bintulu.

Ketua Polis Daerah Bintulu, Superinten­dan Zulkipli Suhaili berkata, operasi itu antara pendekatan berterusan pihaknya dalam memerangi kegiatan penyalahgu­naan dadah, terutama membabitka­n remaja dan belia di daerah ini.

“Ujian saringan air kencing dijalankan mendapati kesemua suspek positif dadah dan ditahan untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952.

“Siasatan adalah atas kesalahan dengan sengaja memasukkan dadah ke dalam tubuh badan sendiri,” katanya dalam satu kenyataan, di sini semalam.

Katanya, jika disabit kesalahan, kesemua suspek berdepan hukuman penjara tidak lebih dua tahun atau denda tidak RM5,000 serta diletakkan di bawah pengawasan untuk tempoh dua tahun.

 ??  ?? SEBAHAGIAN daripada penagih yang ditahan dalam serbuan sekitar daerah ini, semalam.
SEBAHAGIAN daripada penagih yang ditahan dalam serbuan sekitar daerah ini, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia