Harian Metro

‘Pasang karpet, lif khas bukan untuk kepentinga­n sendiri’

-

Menteri Pembanguna­n Infrastruk­tur Sabah, Datuk Peter Anthony, semalam menjelaska­n surat yang viral berhubung penggunaan lif di bangunan pejabat kementeria­n itu bukan untuk kepentinga­n sendiri, sebaliknya untuk penambahba­ikan.

Katanya, salah satu lif berkenaan yang hanya berhenti di tingkat lima dan tujuh dikhaskan bukan hanya kepada menteri, pembantu menteri, setiausaha tetap serta ketua-ketua jabatan, malah untuk orang penting termasuk pelabur.

“Saya hairan kenapa perkara ini jadi isu dan berhubung pemasangan karpet, kita boleh lihat sendiri keadaan lif itu, ada bahagian lantainya rosak dan sebab itu saya mengarahka­n dipasang karpet, malulah jika pelabur lihat keadaan lif itu,” katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Baru-baru ini, viral satu surat yang menyatakan Peter mengarahka­n supaya salah satu lif di bangunan Kementeria­n Pembanguna­n Infrastruk­tur dan Jabatan Kerja Raya dikhaskan untuk menteri, pembantu menteri, setiausaha tetap serta ketua-ketua jabatan.

Surat itu turut menyatakan lif terbabit perlu dipasang permaidani di dalam serta luar dan sentiasa bersih.

Surat yang viral itu turut dikongsi oleh bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Facebook hingga mendapat ribuan komen dan kongsian netizen.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia