Harian Metro

Mayat lelaki separuh badan mati diserang buaya

-

Mayat lelaki yang ditemui dalam keadaan tragik dalam keadaan hanya separuh badan di Sungai Segaliud di sini, semalam, disahkan mati akibat serangan buaya.

Identiti lelaki ditemui anggota bomba yang menjalanka­n operasi mencari dan menyelamat pada jam 4.20 petang itu disahkan sebagai Kastelo Karlos, 40.

Difahamkan, mangsa yang bekerja sebagai buruh ladang itu keluar memancing di kawasan sungai bersendiri­an sebelum dilaporkan hilang kelmarin.

Ketua Polis Daerah Sandakan, Asisten Komisioner Mohd Azhar Hamin, berkata menyedari Anggota bomba membantu mengangkat seorang wanita yang berdepan masalah obesiti dengan berat badan lebih 150 kilogram (kg) untuk dipindahka­n dari Hospital Pekan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan, jam 11.15 malam semalam.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Pekan, Penolong Penguasa Bomba Wan Samsul Effendi Wan Mahmud berkata, pihaknya menerima panggilan daripada Hospital Pekan untuk mendapatka­n bantuan mangsa tidak pulang ke rumah sehingga jam 5 petang, keluarga mangsa keluar mencarinya di kawasan sungai berkenaan.

“Bagaimanap­un mangsa tidak ditemui dan ahli keluarga hanya menjumpai peralatan memancing, motosikal serta telefon bimbit miliknya.

“Pada hari berikutnya, usaha mencari dan menyelamat dijalankan oleh bomba, Pasukan Polis Marin (PPM) dan dibantu oleh penduduk kampung.

“Bomba kemudian menemui mayat mangsa kira-kira empat kilometer dari lokasi motosikal dan peralatan memancing mangsa ditemui,” katanya. mengangkat pesakit berusia 23 tahun itu.

Katanya, beberapa anggota Balai Bomba dan Penyelamat Pekan kemudianny­a bergegas ke hospital berkenaan.

“Kami melakukan kerja mengangkat pesakit dengan dibantu petugas hospital sebelum dibawa masuk ke dalam lori bomba,” katanya ketika dihubungi.

Katanya, pihaknya mengambil masa lima minit untuk mengangkat pesakit yang mengalami masalah asma itu ke dalam lori bomba.

 ??  ?? ANGGOTA bomba bantu mengangkat pesakit obesiti untuk dipindahka­n dari Hospital Pekan ke HTAA.
ANGGOTA bomba bantu mengangkat pesakit obesiti untuk dipindahka­n dari Hospital Pekan ke HTAA.
 ??  ?? PASUKAN penyelamat mengangkat mayat lelaki dibaham buaya.
PASUKAN penyelamat mengangkat mayat lelaki dibaham buaya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia