Harian Metro

Aiman tak minat debat

-

“Kita tak ikutlah acara debat itu,” kata calon Pakatan Harapan (PH), Muhammad Aiman Zainali ketika ditemui berkempen pada hari keempat Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih di sini, semalam.

Menurutnya, beliau tidak berminat untuk menyertai program debat anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) itu.

Ketika ditanya mengapa enggan berbuat demikian, beliau berkata: “Debat yang mana? Oh BERSIH, tengoklah nanti, buat masa ini kita tidak sertai debat itu,” katanya ditemui di Kampung Baharu Semenyih.

Hulu Langat: Naib Presiden Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Mohamed Azmin Ali terus menyindir bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang dilihat agresif membantu kempen Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih di sini.

Timbalan Presiden PKR itu dalam nada bergurau berbaur sindiran meminta Najib yang kini popular dengan panggilan ‘bossku’ supaya tidak turun berkempen berseorang­an, sebaliknya membawa isteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Azmin berkata, beliau hairan apabila Najib memilih untuk berkempen bersendiri­an mengelilin­gi kampung di sekitar DUN Semenyih dengan menunggang motosikal.

“Jangan main-main... nanti ‘bossku’ datang naik motor esok, dia masuk Kampung Rinching Hilir.

 ??  ?? MOHAMED Azmin menyampaik­an ucapan di Kampung Rinching Hilir.
MOHAMED Azmin menyampaik­an ucapan di Kampung Rinching Hilir.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia