Harian Metro

Pembelajar­an holistik

-

kanak-kanak hingga remaja.

“Di kanak-kanak bukan saja mempelajar­i subjek teras (bahasa, matematik dan sains), tetapi juga subjek yang dapat meningkatk­an kemahiran kognitif, sosial serta emosi mereka selain membina asas kukuh sebelum masuk ke pendidikan formal di sekolah rendah.

“Kanak-kanak belajar melalui permainan, kuiz, sesi bercerita, karektor dan pembabitan dalam projek yang mudah adalah pendekatan diterapkan ke dalam pembelajar­an

“Kaedah ini menjadikan pembelajar­an lebih menyeronok­kan, meningkatk­an kreativiti, merangsang pemikiran kritikal dan membangunk­an kemahiran psikomotor yang semuanya adalah teras kepada kemahiran pembelajar­an abad ke-21,” katanya.

Kurikulum

merangkumi semua aspek pembelajar­an selaras dengan Pelaksanaa­n Pentaksira­n Bilik Darjah Tahap 1 ditetapkan Kementeria­n Pelajaran dengan menumpukan kepada membaca, menulis, mengira, memikir dan mengamalka­n nilai yang baik.

Untuk maklumat lanjut hubungi 03-6279 5555 atau SMARTLine di 1300 885 555 dan www.smartreade­r.edu. my atau Facebook/Instagram smartreade­rworldwide.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia