Harian Metro

King Living perkenal sofa rekaan terbaharu Tampil format baharu

- Mohd Husni Mohd Noor mhusni@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: King

Living, jenama perabot rumah dari Australia memperkena­lkan rekaan sofa terbaharun­ya yang bakal menawarkan fleksibili­ti dan keselesaan terbaik kepada pengguna sempena sambutan perayaan Hari Raya

Aidilfitri tidak lama lagi.

Sofa jenama itu bukan saja memiliki reka bentuk pelbagai fungsi yang boleh disesuaika­n dengan keperluan ruang malah dilengkapi ciri-ciri boleh ubah pintar yang menyediaka­n keselesaan boleh ditetapkan sekali gus memaksimum­kan ruang yang ada.

Sofa Monti yang direka dengan gaya istimewa King Living itu memiliki jaminan bingkai keluli kejurutera­an 25 tahun bagi asas ketahanan berkekalan dan tahap keselesaan lebih tinggi.

“Setiap lapisan aspek

 Peserta acara MSSCC diminta hasilkan menu berdasarka­n ‘kotak misteri’

Pertanding­an Memasak Sekolah Menengah MAGGI (MSSCC) ke-23 tahun ini menampilka­n format baharu yang mana peserta diminta menghasilk­an menu masakan berdasarka­n ‘kotak misteri’ yang dibekalkan kepada mereka.

Berbanding dengan format pertanding­an sebelum ini, peserta diberi peluang berlatih untuk menghasilk­an menu masakan masing-masing dan boleh membawa bahan masakan sendiri ke gelanggang pertanding­an.

Eksekutif Korporat Chef MAGGI, Chef Abdul Muluk Rambli berkata, pihaknya menampilka­n kelainan tahun ini dengan memperkena­lkan Cabaran Masakan Kreatif yang mana peserta diberi kotak misteri dan mereka akan mencipta menu hidangan dengan bahan yang dibekalkan dalam kotak berkenaan.

Beliau berkata, bahan yang bentuk Monti dibina atas teknologi King Living yang terbukti untuk mewujudkan sinergi material yang melambangk­an kepuasan dalam beristirah­at.

“Posturefle­x Seating iaitu konsep sama seperti yang digunakan dalam kereta mewah Eropah akan menambah kekuatan bagi menyokong badan sekali gus akan mengekalka­n bentuk asal sofa ini,” katanya dalam kenyataan di sini, semalam.

Sofa King Boulevard menawarkan lebih banyak bentuk bayang klasik ideal sama ada bagi hiasan dalaman tradisiona­l dan kontempora­ri.

“Ia juga mampu menarik perhatian sesiapa saja yang melihat melalui garis lengkung mewah dan jelas sekali gus menjadikan ruang sekeliling lebih disediakan itu adalah produk yang dikeluarka­n di bawah jenama MAGGI.

“Selain mencipta menu masakan sendiri, peserta juga akan dinilai dengan kreativiti serta kemahiran dalam mempersemb­ahkan hidangan masing-masing selain menarik,” katanya.

Sofa Sonata pula menawarkan lebih banyak bentuk bayang klasik memperkena­lkan kepada juri kaedah masakan yang diterapkan.

“Juara akan ditentukan dengan beberapa kriteria termasuk kaedah masakan, pilihan bahan yang seimbang dan teknik komunikasi ketika memperkena­lkan namun dengan sentuhan kontempora­ri yang membabitka­n bahagian letak tangan bulat dan kaki menu masakan,” katanya pada sidang media selepas Majlis Perasmian MSSCC 2019 di Sekolah Menengah Agama Presint 11, semalam.

Hadir sama, Timbalan Pengarah Bahagian Pendidikan Sukan dan Seni, Kementeria­n Pendidikan, Suhaimi kayu bergaya.

“Sonata menawarkan reka bentuk fleksibel dan modular yang Sun Abdullah dan Pengurus Pemasaran MAGGI, Nestle Malaysia, Kimberly Oh.

Sementara itu, Oh berkata, pihaknya teruja apabila dapat bekerjasam­a semula dengan Kementeria­n Pendidikan untuk menganjurk­an pertanding­an berkenaan. membolehka­nnya disesuaika­n dalam pelbagai acara dan kegunaan bilik atau ruang,” katanya.

 ??  ?? SOFA Sonata menawarkan lebih banyak bentuk bayang klasik.
SOFA Monti yang direka dengan gaya istimewa King Living miliki jaminan bingkai keluli kejurutera­an 25 tahun.
SOFA Sonata menawarkan lebih banyak bentuk bayang klasik. SOFA Monti yang direka dengan gaya istimewa King Living miliki jaminan bingkai keluli kejurutera­an 25 tahun.
 ??  ?? DARI kanan Chef Abdul Muluk, Kimberly dan Suhaimi pada majlis pelancaran Pertanding­an Memasak Sekolah Menengah Maggi 2019 di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Putrajaya Presint 11, semalam.
DARI kanan Chef Abdul Muluk, Kimberly dan Suhaimi pada majlis pelancaran Pertanding­an Memasak Sekolah Menengah Maggi 2019 di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Putrajaya Presint 11, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia