Harian Metro

Curiga 2 lelaki dalam kereta

-

Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kelantan, Superinten­dan Roslan Yusof Mohamad berkata, sebelum kejadian suspek menunggang motosikal Honda EX5 dari Binjai ke Bachok sebelum terserempa­k sekatan jalan raya di Pak Pura.

“Suspek cuba melarikan Gelagat mencurigak­an dua individu di dalam sebuah kenderaan di tepi Jalan Papar-Kota Kinabalu membongkar kegiatan penagihan syabu mereka.

Dalam kejadian jam 8 malam, kedua-dua lelaki berusia 44 dan 31 tahun ditahan sepasukan polis Unit Rondaan Bermotorsi­kal (URB) yang melakukan rondaan di kawasan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Papar, Deputi Superinten­dan Batholomew Umpit berkata, kedua-dua lelaki terbabit ditahan selepas didapati memiliki peket plastik lutsinar berisi hablur kristal dipercayai dadah jenis syabu.

Katanya, pemeriksaa­n ujian saringan air kencing juga mendapati kedua-dua suspek positif dadah Methapheta­mine.

“Kedua-dua suspek dibawa balik ke Ibu

Pejabat Polis Daerah (IPD) Papar untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan Seksyen 15 (1)(a) akta sama. diri dengan membuat pusingan U sebelum motosikaln­ya merempuh lori dari arah bertentang­an,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan di sini, semalam.

Menurutnya, pemeriksaa­n lanjut di dalam beg silang suspek menemui 17 botol dadah heroin dianggarka­n bernilai RM34,435.

 ??  ?? PIL kuda dan syabu yang dirampas bernilai RM189,000. ROSLAN (tengah) bersama pegawainya menunjukka­n peket pil kuda dan syabu yang dirampas daripada pengedar dadah Isnin lalu.
PIL kuda dan syabu yang dirampas bernilai RM189,000. ROSLAN (tengah) bersama pegawainya menunjukka­n peket pil kuda dan syabu yang dirampas daripada pengedar dadah Isnin lalu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia