Harian Metro

Tindakan penggantun­gan tak masuk akal Bagai tahanan

- Agensi

Turin: “Saya tidak fikir perkara itu perlu diberi perhatian,

(penggantun­gan) pastinya sesuatu yang tidak masuk akal,” kata rakan sepasukan Cristiano Ronaldo di Juventus, Federico Bernardesc­hi yang menganggap UEFA pastinya membuat keputusan ‘gila’ jika menggantun­g penyerang Portugal itu kerana meraikan gol kontrovers­inya.

Ronaldo berdepan hukuman UEFA kerana ‘tidak berkelakua­n sopan’ apabila mengajuk gaya jurulatih Atletico Madrid Diego Simeone selepas menjaringk­an hatrik sewaktu

(gambar)

Juventus bangkit untuk menang perlawanan Liga Juara-Juara.

“Saya fikir ia akan habis di situ, ia hanya cara meraikan gol, satu isyarat. Saya lihat dia tenang, begitu juga dengan kami. Saya pasti semuanya baik-baik saja,” kata pemain sayap Bernardesc­hi pada sidang media menjelang aksi Itali pada kelayakan Euro 2020.

Bernadesch­i percaya Itali boleh belajar daripada Juventus yang ketinggala­n dua gol pada aksi pertama menentang Atletico untuk memenangi aksi 16 terakhir dengan agregat 3-2 dan akan

ADRIEN Rabiot

(gambar)

menjadi orang tahanan dan tebusan di Paris Saint-Germain, menurut ejen yang juga ibunya.

Rabiot tidak beraksi sejak Disember lalu dan digantung sehingga 27 Mac ini selepas didapati berkunjung ke kelab malam dan memberi tanda ‘like’ di media sosial Patrice Evra yang meraikan kejayaan

Manchester United menewaskan PSG dalam aksi Liga Juara-Juara.

Veronique Rabiot percaya anaknya dijadikan kambing hitam dan mendakwa pemain itu dihukum kerana tidak menyertai sesi latihan musim sejuk di Qatar pada Januari lalu walaupun kelab mengetahui berita kematian menentang kelab Belanda Ajax Amsterdam pada suku akhir.

“Kami mencatat sejarah,” kata pemain berusia 25 tahun itu. Cristiano adalah juara sejati. Banyak yang diberikann­ya kepada pasukan, dia mempunyai karisma sebagai juara.

“Berada di sampingnya setiap hari membolehka­n anda belajar banyak perkara.”

Itali memulakan kempen Euro 2020 dengan aksi menentang Finland di Udine awal pagi Ahad disusuli pertemuan berdepan Liechtenst­ein di Parma pada 26 Mac. -AFP ayah dan nenek Rabiot.

“Adrien seorang tahanan malah tebusan di PSG. Persekitar­annya memang zalim. Seorang pemain bola sepak perlu beraksi dan bukan tinggal dalam persekitar­an tertutup,” katanya.

Rabiot menjadi persona non grata di Parc des Princes sejak enggan memperbaha­rui kontraknya.

Dia didenda selepas enam minit lewat untuk mesyuarat pasukan kerana berehat seketika tetapi ibunya tahu Neymar yang cedera menghadiri parti di Karnival Rio.

Menurut Veronique, pada Januari lalu, anaknya dihukum selepas gagal menyertai kem latihan di Qatar disebabkan tragedi keluarga.

Rabiot turut dilarang menghadiri sesi latihan bulan ini selepas menyukai video yang dimuat naik Evra selepas PSG tewas 3-1 kepada Manchester United yang menyaksika­n gergasi Perancis itu tersingkir daripada saingan Liga Juara-Juara.

 Veronique percaya anaknya dijadikan kambing hitam apabila dihukum kerana tak sertai sesi latihan musim sejuk

 ?? Veronique Rabiot ?? Adrien seorang tahanan malah tebusan di PSG. Persekitar­annya memang zalim. Seorang pemain bola sepak perlu beraksi dan bukan tinggal dalam persekitar­an tertutup”
Veronique Rabiot Adrien seorang tahanan malah tebusan di PSG. Persekitar­annya memang zalim. Seorang pemain bola sepak perlu beraksi dan bukan tinggal dalam persekitar­an tertutup”
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia