Harian Metro

PERTARUH BINTANG MUDA J

- AFP

London

ordan Henderson berkata, England sudah sedia untuk memenuhi harapan penyokong terhadap skuad muda Three Lions yang akan menentang Republik Czech pada kempen kelayakan Euro 2020 di Wembley, awal pagi esok.

Skuad kendalian Gareth Southgate itu kembali dikumpulka­n buat kali pertama tahun ini dan Republik Czech adalah ujian pertama mereka sebelum bertandang ke Montenegro untuk perlawanan kedua, Selasa nanti.

Buat kali pertama dalam tempoh bertahun-tahun, harapan untuk melihat England muncul sebagai pencabar utama kejohanan antarabang­sa kembali dirasai.

Selepas layak ke separuh akhir Piala Dunia buat kali pertama sejak 1990, England menutup aksi 2018 dengan menewaskan Sepanyol dan Croatia sebelum layak ke final Liga Negara-Negara.

Ketika ia dianggap sebagai pencapaian baik buat England selepas gagal selama lebih sedekad, pemain tengah Liverpool, Henderson yakin masih banyak yang belum dihadiahka­n anak buah Southgate.

Dengan kehadiran pemain muda seperti Jadon Sancho dan Callum Hudson-Odoi serta Declan Rice, ia akan menyemarak­kan lagi cabaran England yang sudah memiliki Harry Kane, Raheem Sterling, Marcus Rashford dan Dele Alli.

Sancho semakin menyerlah sejak bersama Borussia Dortmund, manakala pemain sayap Chelsea, Hudson-Odoi pula hangat diperkatak­an pemerhati bola sepak.

Dua lagi pemain muda, Ru-

 Southgate beri peluang pemain muda galas misi Three Lions

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia