Harian Metro

Giroud kecewa kurang beraksi, mahu pulang ke Perancis ‘Madrid di hatiku’

- AFP

Paul Pogba berkata, dia gembira di Manchester United tetapi Real Madrid adalah kelab impiannya.

Mengulas mengenai aksi di Real, Pogba berkata: “Ia adalah impian semua kanak-kanak, impian setiap pemain bola sepak,” kata pemain tengah itu ketika ditemui di kem latihan Perancis.

“Ia adalah antara kelab terbesar dunia. Saya sering berkata bahawa Real Madrid adalah kelab impian semua pemain,” kata penggempur berusia 26 tahun itu. London: Penyerang Chelsea, Olivier Giroud

mahu kembali ke Perancis apabila kontraknya tamat hujung musim ini selepas dilaporkan kecewa kerana kurang diturunkan pengurus, Maurizio Sarri.

Giroud tidak pernah bermain untuk Chelsea dalam

aksi

(gambar)

Kelab gergasi Sepanyol itu kembali menggunaka­n khidmat Zinedine Zidane

sebagai pengurus bagi menggantik­an Santiago Solari.

United turut bertukar pengurus musim ini dengan membawa masuk Ole Gunnar Solskjaer untuk menggantik­an Jose Mourinho yang dipecat.

(gambar)

Liga Perdana Inggeris sejak kelab itu membawa masuk penyerang Argentina, Gonzalo Higuain, Januari lalu.

“Masa depan saya semakin tidak menentu,” kata Giroud kepada stesen radio Perancis, RTL. “Saya tidak bimbang untuk bermain di liga lebih rendah asalkan dapat bermain lebih kerap. Saya mungkin menamatkan karier di Perancis.”

Penyerang yang memenangi Piala Dunia bersama Perancis tahun lalu itu meledak 33 gol sepanjang 73 penampilan bersama Montpellie­r sebelum berpindah ke Arsenal

 Pogba bagaimanap­un gembira di Manchester ketika ini

“Ketika ini, saya gembira di Manchester. Saya kerap diturunkan. Ada pengurus baharu,” katanya.

Pogba yang ditemubual stesen televisyen British, ditanya mengenai hubunganny­a dengan Mourinho dan dia seakan cuba mengelak.

“Apa yang tidak kena? Kami tidak menang apa-apa piala,” katanya.

“Itulah sebabnya mereka menukar jurulatih. Tidak perlu untuk menceritak­an secara teliti.

“Jika keputusan memberangs­angkan, mungkin jurulatih akan kekal,” katanya. pada 2012 dan dia pernah menjadi buruan Olympique Lyonnais.

Pemain berusia 32 tahun itu diturunkan Sarri pada aksi Liga Europa dan muncul penjaring terbanyak kejohanan dengan sembilan gol dalam sembilan penampilan tetapi percaya dia tidak akan dapat bermain di Liga Perdana Inggeris lagi.

“Hari ini, saya percaya bahawa saya tidak lagi diperlukan untuk Liga Perdana Inggeris. Saya sedar bahawa saya akan hanya bermain di Liga Europa,” kata Giroud. AFP

 ??  ?? POGBA (kiri) bergurau dengan Antoine Griezmann ketika sesi latihan.
POGBA (kiri) bergurau dengan Antoine Griezmann ketika sesi latihan.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia