Harian Metro

Sebak lihat rumah ibu terbakar

- Hafidzul Hilmi Mohd Noor dan Norizuan Samsuddin am@hmetro.com.my

“Saya tidak dapat menahan sebak apabila melihat rumah pusaka arwah ibu dan rumah saya yang terletak bersebelah­an musnah dalam kebakaran,” kata Ahmad Hadi Ikhsan, 61, penghuni rumah yang terbakar di Jalan Haji Hassan, Kampung Sungai Apong, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 3 pagi, dua rumah dua tingkat musnah sepenuhnya dalam kebakaran terbabit namun tiada mangsa dilaporkan cedera.

“Ketika tidur, saya dikejutkan dengan jeritan Siti Mariam mengatakan ada api di ruang tamu di bahagian atas. Tanpa berlengah, saya bersama ahli keluarga lain bergegas keluar dan meminta bantuan daripada jiran berhampira­n.

Persis pertunjuka­n fesyen dan pertanding­an ratu cantik. Itu gambaran lima premis pusat hiburan di Scott Garden, Jalan Klang Lama di sini, yang menyediaka­n pentas untuk wanita pelayan pelanggan (GRO) melakukan sebelum dipilih lelaki hidung belang.

Pelanggan yang berminat dengan ‘model’ di atas pentas itu disyaratka­n membeli kalungan bunga berharga RM40 hingga RM3,000 sebelum mendamping­i wanita terbabit.

Wartawan yang menyamar sebagai pelanggan mendapati, modus operandi di semua pusat hiburan berkenaan kini menjadi kegilaan lelaki hidung belang.

Model yang menerima kalungan bunga berharga RM300 dan ke atas boleh dibawa pulang bergantung

 ??  ?? KEADAAN rumah pusaka ibu Ahmad Hadi musnah dalam kebakaran.
KEADAAN rumah pusaka ibu Ahmad Hadi musnah dalam kebakaran.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia