Harian Metro

Adun Bukit Melawati mahu ambil tindakan

-

Sabak Bernam: Dua lelaki ditahan selepas polis menemui semula bot fiber dicuri mereka yang dilaporkan hilang di Jeti Sungai Nipah, Sungai Besar, Ahad lalu.

Dalam kejadian jam 5 petang, sepasukan anggota polis menahan suspek pertama berusia 47 tahun di tepi jalan besar di Batu 23, Sungai Nibong, Sekinchan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sabak Bernam Deputi Superinten­dan Lim Chee Khoon berkata, hasil soal Shah Alam: Tindakan undang-undang akan diambil oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Melawati Juwairiya Zulkifli terhadap pihak yang dikatakan menyebar fitnah mengenai hubunganny­a dengan Menteri Besar Selangor Amirudin Shari.

Juwairiya berkata, pihaknya sudah membuat laporan kepada polis dan Suruhanjay­a Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) terhadap akaun Facebook ‘Aku Darah Anak Malaysia-ADAM’ berhubung dakwaan fitnah berkenaan.

Menurutnya, tohmahan itu mencemarka­n imej serta kredibilit­inya sebagai Adun serta anggota pentadbira­n kerajaan Selangor.

“Saya sudah berbincang dengan peguam untuk tindakan undang-undang.

“Pihak kami akan memantau kes ini dengan sepenuhnya siasat mendapati suspek mengaku mencuri sebuah bot serta enjin bersama rakannya berusia 32 tahun.

“Hasil maklumat daripada suspek pertama, polis kemudian melakukan serbuan di Jeti Tok Muda, Kapar, Klang pada keesokan harinya dan menahan suspek kedua.

“Hasil pemeriksaa­n polis menemui bot yang dicuri kedua-dua suspek dan jarak lokasi kehilangan bot dari lokasi ia dijumpai dianggarka­n untuk menentukan langkah selanjutny­a.

“Apa yang pasti adalah ia fitnah dan saya menegaskan bahawa saya tidak berada di lokasi itu pada tarikh yang didakwa,” katanya dalam kenyataan media, semalam.

Kelmarin, Amirudin menafikan tuduhan mengenai rakaman kamera litar tertutup yang dikatakan dirakam di sebuah hotel di Sandakan mengaitkan dirinya dengan Juwairiya.

Beliau berkata, pihaknya akan mengambil tindakan undang-undang terhadap penyebar fitnah terbabit.

Amirudin juga menegaskan dirinya berada di Kuala Lumpur ketika kejadian itu. 72 kilometer,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Sabak Bernam, semalam.

Beliau berkata, pemilik bot berusia 52 tahun itu tampil membuat laporan polis mengenai kehilangan bot itu pada 9 Jun lalu.

“Mangsa hendak turun ke laut kira-kira jam 8 pagi sebelum mendapati bot miliknya tiada di jeti. Dia kemudian membuat laporan polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

 ?? Juwairiya Zulkifli ?? Pihak kami akan memantau kes ini dengan sepenuhnya untuk menentukan langkah selanjutny­a”
Juwairiya Zulkifli Pihak kami akan memantau kes ini dengan sepenuhnya untuk menentukan langkah selanjutny­a”
 ??  ?? ANGGOTA polis (kiri) menahan seorang daripada suspek.
ANGGOTA polis (kiri) menahan seorang daripada suspek.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia