Harian Metro

RAP Makin berkeyakin­an

-

Pencapaian peribadi cukup membanggak­an apabila jadi inspirasi ramai wanita

Melihat penampilan Sabrina Claudio yang tampak sentiasa yakin dan seksi, siapa tahu dia sebenarnya menyimpan rahsia gelap.

Berusia 22 tahun, Sabrina kini berada di kemuncak kejayaan apabila muziknya diterima seantero dunia. Namun, pada masa sama dia sebenarnya masih bergelut dengan keyakinan diri.

Penyanyi yang berpangkal­an di Los

Angeles (LA) ini lemah lembut orangnya. Dia tidak selincah remaja seusianya dan kedengaran agak rapuh dalam percakapan­nya.

“Saya sentiasa tahu siapa diri ini dan apa yang dimahukan dalam hidup. Bagaimanap­un, saya tiada keyakinan yang tinggi untuk pamerkan kepada orang ramai.

“Bahkan, ia beri impak terhadap muzik saya yang mengambil masa empat tahun untuk mencipta bunyi paling sempurna dalam nyanyian.

“Apabila berpindah ke LA pada umur 18 tahun, saya tekad kalau kerjaya menjadi maka menjadilah. Jika sebaliknya, tidak mengapa asalkan saya jujur menjadi diri sendiri,” katanya.

Tidak berkongsi mengapa dia bergelut dengan keyakinan diri, penyanyi lagu Confidentl­y Lost ini mengakui dilema yang membelengg­unya itu mempengaru­hi penulisan lagu.

Tatkala penyanyi lain berlumba menjalin kerjasama dengan rakan artis, Sabrina sebaliknya dihantui perasaan bimbang. Dia berasakan dirinya tidak cukup bagus untuk berkolabor­asi dengan mana

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia