Harian Metro

‘Mourinho tak tahu masalah pemain’

-

London: Jurulatih

Unai Emery mengagumi kesungguha­n anak buahnya selepas berjaya merakam kemenangan sukar 1-0 ke atas Newcastle sekali gus menebus duka musim lalu yang menyaksika­n Gunners kerap kecewa di tempat lawan.

Skuad Emery gagal meraih tiga mata di tempat lawan sehingga April musim lalu dan hanya menang sekali aksi utama dalam semua musim.

Situasi itu menyebabka­n Arsenal gagal menamatkan kedudukan dalam kelompok empat teratas.

Tetapi Emery

Arsenal, bekerja keras memulihkan Arsenal pada awal musim kedua mengendali­kan pasukan dengan menandatan­gani beberapa pemain baharu yang mempunyai mentaliti lebih baik.

Hasilnya, prestasi Gunners jauh lebih bertenaga ketika berkunjung ke St James’ Park. London: Frank Lampard membidas kenyataan Jose Mourinho yang ‘menghentam’ pemilihan kesebelasa­n utama Chelsea ketika menentang

Manchester United sambil menegaskan beliau tidak peduli dengan apa yang diperkatak­an pengkritik­nya.

Mourinho yang menjadi pengulas sukan bersama Sky Sports berkata,

Ketika jentera serangan lebih agresif mengasak kubu lawan, mereka lebih tersusun ketika bertahan hinggalah Pierre-Emerick Aubameyang meledak jaringan kemenangan pada babak kedua perlawanan. Lampard sepatutnya memilih pemain yang lebih tahu cara menangani permainan daripada menyenarai­kan pemain muda seperti Mason Mount dan Tammy Abraham ketika Blues tewas 0-4 di Old Trafford.

Tetapi Lampard menegaskan, pemain lebih berpengala­man seperti N’Golo Kante, Olivier Giroud dan Willian belum sedia untuk beraksi.

“Saya tak boleh menarik keluar pemain yang berada di bilik perubatan, tidak kira berpengala­man atau tidak,” kata Lampard selepas mengharung­i Pemain baharu seperti Dani Ceballos, Nicolas Pepe dan Gabriel Martinelli dimasukkan sebagai pemain gantian bagi menambahka­n lagi keyakinan penyokong Arsenal.

“Saya mahu menang, saya mahu jaringan dan pada masa sama tanpa bolos. Hari ini kami menang dan kami melakukann­ya,” kata Emery.

“Kami mencipta peluang buat penyerang dan hari ini dengan Auba, kami menang.” - AFP

aksi kompetitif pertamanya sebagai pengurus Chelsea.

“Pemain yang beraksi hari ini dan di bangku simpanan adalah pemain yang kami ada. Kami jelas pasukan yang lebih baik sepanjang 45 minit pertama hingga 60 minit tetapi kami melakukan kesilapan individu yang menyaksika­n gawang dibolosi empat kali daripada lima percubaan mereka. Ini sukar diterima.

“Kami sepatutnya mendahului pada babak pertama. Kemudian secara tiba-tiba, hadir pula gol kedua dan ketiga, dua kesilapan dan seterusnya mudah buat mereka.”

Chelsea beraksi tanpa bintang yang mengalami kecederaan, Callum Hudson-Odoi dan Antonio Rudiger manakala Kante hanya dimasukkan sebagai pemain gantian.

“Kami kehilangan pemain utama tetapi itu bukan alasan. Saya juga tidak perlu risau kritikan tetapi jelas ini skuad kami dan kami yakin dengannya.” - AFP

 ??  ?? ANTHONY Martial (kiri) turut cetak nama sebagai penjaring Red Devils.
LAMPARD
ANTHONY Martial (kiri) turut cetak nama sebagai penjaring Red Devils. LAMPARD
 ??  ?? AUBAMEYANG ledak gol tunggal Gunners.
AUBAMEYANG ledak gol tunggal Gunners.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia